عصر بازار

«مشمولان غایب» اقساط جریمه را بپردازند

عصر اعتبار- افرادی که در طرح جریمه مشمولان غایب ثبت نام کرده اند باید اقساط خود را در سررسید آن بپردازند چرا که تا این لحظه خبری از تعویق نیست.

«مشمولان غایب» اقساط جریمه را بپردازند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، با شیوع ویروس کرونا و توصیه مسؤولان مبنی بر کاهش ترددهای غیر ضرور از منزل به منظور پیشگیری از ابتلا به این بیماری و همچنین کسادی کسب و کارها،تعدادی از بانکها،نهادها و سازمان ها دریافت اقساط خود را به تعویق انداخته اند.

    با اعلام این قضیه، تعدادی از مشمولانی که در طرح جریمه غیبت از سربازی به صورت اقساطی ثبت نام کرده بودند با درج موضوعی با عنوان "مهلت پرداخت اقساط سربازی را به دلیل کرونا تمدید کنید" پیگیری این موضوع را از خبرگزاری فارس خواستار بودند.

    این افراد عنوان کردند که با توجه به شیوع کرونا و اختلال در کسب و کارها، امکان پرداخت اقساط قانون جریمه تا پایان امسال برای بسیاری از متقاضیان وجود نداشته و خواستار افزایش مهلت پرداخت شده بودند.

    برخی ها نیز این تصور را داشتند که نظام وظیفه عمومی ناجا تعویق دریافت اقساط را اعلام کرده اما کارمندان سازمان اظهار بی اطلاعی می کنند چرا که  پیشتر سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در برنامه تلویزیونی در شبکه خبر به موضوع جریمه مشمولان غایب پرداخت و اظهار داشت:‌این قانون تا پایان سال 97 برای افرادی که بیش از 8 سال غیبت از سربازی داشتند، اجرایی شد؛ اما کسانی که نتوانستند تا پایان امسال جریمه‌های خود را بپردازند براساس قانون حداکثر تا اردیبهشت  ماه سال آینده این کار را انجام دهند البته اگر پیشنهاد مطرح و تصویب شده در کمیسیون در صحن مجلس به تصویب برسد ممکن است تا پایان سال ٩٩ به آن‌هایی که بدهکار هستند و قسط‌ها را پرداخت نکرده‌اند، فرصت داده شود، اما هنوز این قانون مصوب نشده است بنابراین قانون فعلا همان قانون قبلی است.

    پیگیری های خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس از مسؤولان ناجا حاکی از آن است که تا این لحظه تصمیمی در خصوص تعویق دریافت اقساط جریمه مشمولان غایب گرفته نشده و خبری نیز با مضمون فوق منتشر نشده است؛ لذا باید مشمولان طی زمانبندی تعیین شده در دفترچه اقساط خود نسبت به پرداخت مبلغ مشخص شده اقدام کنند.

    خبرگزاری فارس پیگیر موضوع درج شده در سامانه فارس من از مسؤولان ناجا بوده و به محض اتخاذ تصمیمی در این زمینه، مراتب اطلاع رسانی خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی