عصر بازار

فدرال رزرو برای مقابله با بحران کرونا نرخ بهره را در آمریکا به نزدیک صفر رساند

عصر اعتبار- فدرال رزرو برای مقابله با بحران کرونا نرخ بهره را در آمریکا از ۱.۲۵ درصد به حدود صفر درصد کاهش داد.

فدرال رزرو برای مقابله با بحران کرونا نرخ بهره را در آمریکا به نزدیک صفر رساند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، بانک مرکزی آمریکا(فدرال رزرو) نرخ بهره بانکی در این کشور را به دلیل اتخاذ تدابیر فوق العاده برای مقابله با بحران شیوع ویروس کرونا از 1.25 درصد به صفر تا 25 صدم درصد کاهش داد.

    براساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، فدرال رزرو همچنین برای تسهیل بازارهای مالی آمریکا 200 میلیارد دلار اوراق قرضه و500 میلیارد دلار دیگر نیز به شکلهای دیگر به بازار این کشور تزریق خواهد کرد.

    این برای دومین بار است که فدرال رزرو در عرض یک ماه نرخ بهره را کاهش می‌دهد. روز 14 اسفند بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره بانکی را از 1.75 به 1.25 کاهش داده بود تا شرایط دریافت وامهای بانکی را برای سرمایه گذاران تسهیل کند.

    این اقدامات در حالی اتخاذ می‌شود که بازارهای بورس آمریکا به دلیل تاثیرات منفی ناشی از شیوع کرونا طی دو هفته گذشته دچار نوسانات شدیدی شده است.

    بورس وال استریت هفته گذشته بدترین هفته خود را از زمان رکود اقتصادی سال 2008 تجربه کرده بود. به دنبال ریزش شدید بازارهای آمریکا،دونالد ترامپ هفته پیش قول داد که تدابیری را برای حمایت از بازارهای مالی آمریکا اتخاذ خواهد کرد.

    از زمان بحران بزرگ اقتصادی سال 2008 این برای دومین بار است که فدرال رزرو به صورت اضطراری و از پیش اعلام نشده نرخ بهره را کاهش می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی