عصر بازار

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد:

تعویق سه ماهه بازپرداخت تسهیلات مسکن

وام‌گیرندگان مسکن جزء قشر کم‌درآمد جامعه هستند

عصر اعتبار- سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: پرداخت اقساط تسهیلات مسکن در شرایط کنونی که تمام کشور با بیماری کرونا درگیر هستند، تنها خانوارهای ضعیف و متوسط جامعه را مورد تهدید قرار خواهد داد.

تعویق سه ماهه بازپرداخت تسهیلات مسکن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس مستثنی شدن تسهیلات خرید مسکن از مصوبه جدید دولت مبنی بر تعویق 3 ماهه بازپرداخت تسهیلات را نامطلوب و غیرعادلانه توصیف کرد و گفت: به طور حتم نمی توان عده ای از تسهیلات گیرندگان را از پرداخت اقساط وام معاف کرد، آن وقت وام گیرندگان مسکن را موظف به پرداخت اقساط تسهیلات کرد.

    تسهیلات گیرندگان مسکن نیز جزء اقشار متوسط و ضعیف جامعه هستند

    نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: درست است که در شرایط کنونی که شیوع بیماری کرونا به فعالان اقتصادی آسیب وارده کرده، باید از آن ها حمایت کرد، اما باید به این مسئله نیز توجه داشت که بخش اعظمی از تسهیلات گیرندگان مسکن نیز جزء اقشار متوسط و ضعیف جامعه هستند که برای تقویت قدرت مالی خود وام گرفته اند.

    وی تصریح کرد: در شرایط کنونی درآمد تمام فعالان اقتصادی و کارگران به دلیل شیوع کرونا کاهش محسوسی پیدا کرده، از این رو دولت ما نیز مانند دیگر کشورها باید با ارائه راه کارهایی از آن ها حمایت کند، تا تمام اصناف و کسبه بتوانند این وضعیت بحرانی را با خیالی آرام تر طی کنند. هر چند که سیاست های اعمال شده تنها بخشی از مشکلات فعالان اقتصادی را حل خواهد کرد.

    مستثنی شدن تسهیلات مسکن از مصوبه تعویق 3 ماهه بازپرداخت تسهیلات نادرست است

    بدری تصریح کرد: سیاست جدید بانک مرکزی برای مستثنی شدن تسهیلات خرید مسکن از مصوبه جدید دولت مبنی بر تعویق 3 ماهه بازپرداخت تسهیلات، رویکرد نادرستی است که باید هر چه سریع تر اصلاح شود، البته وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده که تسهیلات مسکن نیز مشمول این مصوبه است، اما هنوز این مسئله تأیید نشده است.

    سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: پرداخت اقساط تسهیلات مسکن در شرایط کنونی که تمام کشور با بیماری کرونا درگیر هستند، تنها خانوارهای ضعیف و متوسط جامعه را مورد تهدید قرار خواهد داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو