عصر بازار

در کنار وام ۵۰ میلیارد دلاری به خطوط هوایی؛

تصمیم دولت ترامپ برای پرداخت ۵۰۰ میلیارد دلار به مالیات‌دهندگان

عصر اعتبار- دولت «دونالد ترامپ» از کنگره آمریکا درخواست کرد تا با پرداخت نقدی ۵۰۰ میلیارد دلار به مالیات‌دهندگان و عرضه وام وثیقه‌دار ۵۰ میلیارد دلاری به شرکت‌های هواپیمایی برای مدیریت آثار کرونا موافقت کند.

تصمیم دولت ترامپ برای پرداخت ۵۰۰ میلیارد دلار به مالیات‌دهندگان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، براساس اسنادی که به دست رویترز رسیده است، در صورت موافقت کنگره، این پرداخت‌های نقدی مطابق درآمد و جمعیت خانوارها ارائه و در دو نوبت 250 میلیارد دلاری (نوبت نخست آن ششم آوریل و نوبت دوم آن 18 مه) پرداخت می‌شود.

    رییس جمهوری آمریکا امروز (چهارشنبه)، در خصوص میزان دقیق این چکها توضیح واضحی را ارائه نکرد.

    دولت ترامپ به عنوان بخشی از محرک یک تریلیون دلاری و پیشنهادهای موسوم به «نجات»، بدنبال اعطای کمک 150 میلیارد دلاری در قالب وام های ضمانتی یا وثیقه‌ای به آن بخش‌هایی از اقتصاد است که در شرایط فعلی تحت بیشترین فشار قرار دارند؛ علاوه بر این وام 300 میلیارد دلاری به کسب و کارهای کوچک نیز در دستور کار دولت آمریکا قرار دارد.

    ترامپ گفته است که دولت وی می‌خواهد به همه کمک کند.

    شرکت هواپیماسازی بوئینگ نیز امروز اعلام کرد که بدنبال دریافت وام 60 میلیارد دلاری و سایر اعتبارهای قابل تخصیص به کل بخش صنعت هواپیماسازی است؛ این در حالی است که شرکت‌های هوایی فعال در حوزه حمل بار و مسافر نیز خواستار دریافت وام و تسهیلات 58 میلیارد دلاری هستند.

    ترامپ در جریان مکالمه با مدیران ارشد اجرایی تعدادی از شرکت‌های هوایی آمریکا، خطاب به آنان گفت که «شرکت‌های هواپیمایی بخش لاینفک زندگی روزمره و اقتصاد ما بوده و کشور وی برای حمایت از آنها آماده است.»

    همچنین بخش صنعت هتلداری، رستوران داری و مسافرت بدنبال دریافت بسته حمایتی 250 میلیارد دلاری است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی