عصر بازار

رئیس کل بانک مرکزی خبر داد:

برنامه های بانک مرکزی برای جهش تولید

عصر اعتبار- رییس کل بانک مرکزی ایران اعلام کرد: این بانک به عنوان متولی سیاست های پولی و ارزی، برای پشتیبانی از «جهش تولید»،باید به شکل دادن محیطی کمک کند که سیاست های کلان اقتصادی ، شفاف و پیش بینی پذیر باشند و ریسک ها برای سرمایه گذاری و تولید قابل مدیریت باشد.

برنامه های بانک مرکزی برای جهش تولید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، عبدالناصر همتی در پست اینستاگرامی اظهار کرد: در  راستای نامگذاری سال جدید به نام جهش تولید، اولین اولویت بانک مرکزی  ادامه سیاست های مهار تورم وکنترل افزایش سطح عمومی قیمتها درحد مقدور است.

    وی ایجاد خطوط اعتباری لازم برای بانک ها به نحوی که مشخصاً به افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی درقالب وام های جدید منجر شود را از دیگر برنامه های بانک مرکزی عنوان کرد و افزود: تداوم مدیریت بازار ارز وتسهیل عرضه و تأمین ارز مورد نیاز واحدهای مختلف تولیدی برای واردات مواداولیه و واسطه ای و تضمین افزایش رقابت پذیری اقتصادوصادرات باکمک به ثبیت نرخ ارز حقیقی مؤثر نیز در راستای این هدف سرلوحه قرار خواهد گرفت.

    طبق اعلام همتی، توسعه «عملیات بازار باز »و کنترل نرخ سود برای فراهم آوردن شرایط برای اجرای سیاست های سرمایه گذاری دولت و تحریک رشد اقتصادی از دیگر اولویت ها برای رسیدن به شعار امسال است.

    رییس کل بانک مرکزی همچنین جلوگیری از ورود منابع بانکها به فعالیت های سوداگرانه و تمرکز براجرای سیاست‌های احتیاطی بانک‌ها را از دیگر برنامه ها در این راستا دانست و گفت: اصلاح ترازنامه بانک‌ها در جهت آزاد کردن منابع آنها برای افزایش لازم در میزان اعتباردهی آن‌ها به سرمایه گذاری ها وایجاد زیرساخت‌های لازم اقتصادی انجام می شود و ادامه خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی