عصر بازار

یارانه کرونا به چه کسانی رسید؟

عصر اعتبار- از ۲۴ میلیون خانوار ایرانی، دو میلیون خانوار تحت پوشش کمیته امداد و یک میلیون خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند. طبق آخرین اظهارات مقامات مسئول به نظر می‌رسد همین سه میلیون خانوار، از اقشار هدف‌گذاری شده برای دریافت یارانه کرونا بوده‌اند. اما آیا واقعا این طور بوده است؟

یارانه کرونا به چه کسانی رسید؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تجارت‌نیوز، پس از اعلام واریز شدن مرحله اول یارانه کرونا، برای خیلی از خانوار ایرانی سوال است که چرا آنها مشمول این حمایت نشده‌اند؟ اصلا کدام خانوار یارانه کرونا دریافت کرده‌اند؟ هرچند تاکنون مسئولان به صورت مشخص نگفته‌اند کدام خانوار چنین یارانه‌ای را دریافت کرده‌اند اما از اظهارات آنها می‌توان متوجه هدف‌گذاری آنها شد.

    در هفته پایانی اسفند ماه سال گذشته، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه اعلام کرده بود که کمک بلاعوض 200 تا 600 هزار تومانی برای سه میلیون نفر از خانواده‌هایی که شناسایی شده‌اند و از کم درآمدترین اقشار جامعه هستند در ساعت 24 روز آخرین سه‌شنبه سال 98 واریز می‌شود.

    محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت نیز 25 اسفند ماه امسال در پاسخ به این سوال که چه کسانی بسته معیشتی می‌گیرند؟ گفته بود: به سه میلیون خانوار بسته‌های معیشتی پرداخت خواهد شد که تمام مراحل آن بالای هزار میلیارد تومان هزینه می‌شود.

    هرچند تاکنون مسئولی رسما اعلام نکرده که این سه میلیون خانوار چه کسانی هستند اما مراجعه به آخرین آمارهای خانوار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نشان می‌دهد دو میلیون خانوار تحت پوشش کمیته امداد و یک میلیون خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند. با توجه به اینکه برای دریافت یارانه کرونا نام‌نویسی‌ای هم وجود نداشته بنابراین احتمالا همین سه میلیون خانوار، خانوار هدف‌گذاری شده دولت بوده‌اند.

    پیش از این، در دادن بسته معیشتی هم اول آذر ماه امسال تسنیم گزارش داده بود که بر اساس اعلام مسئولان کمیته امداد و بهزیستی یارانه حمایت معیشتی دولت به حساب سرپرستان خانوارها دو نهاد حمایتی بهزیستی و کمیته امداد واریز شده است. بنابراین پیش از این نیز دولت تجربه چنین پرداختی را داشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو