عصر بازار

خبر مهم همتی:

احتمالا بخشی از پول‌های مسدود شده توسط آمریکا، به کشور باز می‌گردد

عصر اعتبار- رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه با کمک وزارت خارجه بخشی از پول‌های ایران که به ناحق توسط امریکا مسدود شده بود به تدریج به کشور باز می‌گردد، گفت: این منابع قطعا منجر به افزایش رفاه مردم خواهد شد.

احتمالا بخشی از پول‌های مسدود شده توسط آمریکا، به کشور باز می‌گردد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی امروز (چهارشنبه 6 فروردین) در حاشیه جلسه هیأت دولت در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی، گفت: مبالغ قابل توجهی ارز برای مقابله با کرونا از سوی بانک مرکزی تخصیص یافته و امکانات درمانی و بهداشتی زیادی وارد کشورمان شده است.

    وی افزود: برای تأمین کالاهای اساسی کشورمان همچنان تلاش کرده و خواهیم کرد، این در حالی است که ما سال گذشته 15 میلیارد دلار کالای اساسی و دارو به کشورمان وارد کردیم.

    رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: با تلاش های وزارت امور خارجه و بانک مرکزی احتمال باز شدن بخشی از منابع مسدود شده ایران که به ناحق توسط آمریکا مسدود شده بود، آزاد خواهد شد که ما از این منابع برای واردات کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی استفاده خواهیم کرد.

    همتی اظهار امیدواری کرد: این منابع که به تدریج آزاد خواهد شد، منجر به تحرک بیشتر در کشور به منظور افزایش رفاه مردم شود.

    رئیس کل بانک مرکزی گفت:‌ متأسفانه برخی بانکها برداشت اشتباهی از بخشنامه بانک مرکزی در مورد عدم دریافت اقساط وام‌های قرض‌الحسنه داشتند، در حالی که بانک مرکزی اعلام کرد که همه وام‌های قرض‌الحسنه به تعویق افتاده است، اما متأسفانه بانکها از این مصوبه برداشت اشتباه کردند.

    وی با بیان اینکه پرداخت و دریافت وام‌های قرض‌الحسنه ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت به تعویق افتاده است، گفت: متأسفانه برخی بانکها به دلیل برداشت اشتباهشان از این بخشنامه، اقساط‌ را از حساب‌های مردم برداشت کردند، در حالی که بانک مرکزی روز گذشته در بخشنامه‌ای به صراحت اعلام کمرد که اقساط وام‌های قرض‌الحسنه و پرداخت این وام‌ها به تعویق افتاده است و نباید اقساطی از مردم دریافت شود، لذا هر بانکی که اقساط را از حساب مردم برداشت کرده باید این هفته به حساب مردم بازگرداند، ضمن اینکه این اقساط به سه ماه پایانی وام قرض‌الحسنه اضافه خواهد شد.

    همتی گفت: از نظر ریالی و ارزی، فعالیت‌های بانک مرکزی بسیار طبیعی و خوب است.

    وی تصریح کرد:‌در سال جهش تولید قطعاً بانک مرکزی کمک‌های خوبی را برای تولید کشور خواهد داشت، این در حالی است که روز گذشته مصوبات خوبی در جلسه بانک مرکزی داشتیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو