عصر بازار

بستری ۹۰۰۰ بیمار کرونایی در مراکز تأمین اجتماعی

عصر اعتبار- مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی گفت: بیمارستان‌های تأمین اجتماعی تاکنون ۹۰۰۰ نفر از افرادی که دارای بیماری کرونا هستند را بستری کرده است که از این تعداد ۶۰۰۰ نفر بهبود یافته‌اند.

بستری ۹۰۰۰ بیمار کرونایی در مراکز تأمین اجتماعی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، ابوالفضل آفریده مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: مراکز درمانی تأمین اجتماعی در راستای سیاست‌های مقابله با ویروس کرونای وزارت بهداشت اقدامات لازم را انجام دادند و بخش عمده‌ای از مراکز درمانی این سازمان خدمات درمانی لازم را در خصوص بیماری کرونا ارائه می‌دهند.

    وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا کمبود تجهیزات و امکانات در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی رفع شده است، گفت: وزارت بهداشت سهمیه‌ای را برای بیمارستان‌ها درنظر گرفته است و تأمین اجتماعی هم از بخش خصوصی، وزارت دفاع، وزارت صنایع و همینطور اداره کل تجهیزات پزشکی برای دریافت تجهیزات و امکانات استفاده کرده است و از سوی دیگر نیز در آزمایشگاه‌های این سازمان محلول‌های ضدعفونی را تولید و استفاده می‌کنیم.

    مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: البته کمبود تجهیزات و امکانات با توجه به وضعیت بحرانی‌ای که در آن قرار داریم و این ویروس در تمام دنیا وجود دارد، محسوس است، ولی وضعیت‌مان از خیلی کشورهای اروپایی و امریکایی بهتر است.

    آفریده ادامه داد: تاکنون سیاست‌های خوبی در خصوص مبارزه با شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده است و امیدواریم که در آینده نیز بهتر شود.

    وی تأکید کرد: در حال حاضر سیل بیمارگیری در مراکز درمانی تأمین اجتماعی کاهش یافته است و بیمارانی که بستری می‌شوند وضعیت حادی دارند و از مردم تقاضا داریم که نکات بهداشتی را رعایت کنند و در سطح شهر کمتر تردد داشته باشند و دید و بازدیدهای عید را تعطیل کنند.

    مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی یادآور شد: این ویروس با همکاری و مشارکت مردم از بین می‌رود و درخواست بنده این است که شستشوی دست‌ها را جدی بگیرند و هر چند دقیقه یکبار به مدت 20 ثانیه دست‌های خود را با شوینده‌ها بشویند و اگر به پدران ، مادران و همینطور بزرگ‌های فامیل علاقه دارند، به دلیل اینکه این ویروس در سالمندان و سالخوردگان مستعد است، از دیدن آنها پرهیز کنند و بگذارند در خانه‌هایشان بمانند.

    آفریده خاطرنشان کرد: حدد 25 بیمارستان تأمین اجتماعی، پشتیبان وزارت بهداشت، بیماران غیرکرونایی را پذیرش می‌کنند، چرا که به هر حال این بیماران هم نیاز به کمک دارند و مابقی بیمارستان‌های ما بیمارانی که دارای ویروس کرونا هستند را پذیرش و بستری خواهند کرد.

    وی یادآور شد: تا به امروز 9 هزار نفر از افرادی که دارای بیماری کرونا هستند در مراکز تأمین اجتماعی پذیرش شده‌اند که بیش از 6 هزار نفر آنها بهبود یافتند و در حال حاضر هم 1500 نفر هم در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های تأمین اجتماعی بستری هستند که امیدواریم هر چه سریع‌تر این تعداد هم بهبودی لازم را به دست بیاورند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو