عصر بازار

پرداخت سه ماهه بیمه بیکاری به بیکاران شدگان اقتصاد کرونا

عصر اعتبار- شیوه نامه اجرایی دستورالعمل مشترک معاونت روابط کار و سازمان تامین اجتماعی که با شماره ۲۴۸۴۷۳ در تاریخ ۹۸/۱۲/۲۷ ابلاغ شده بود از سوی معاون روابط کار وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تشریح شد.

پرداخت سه ماهه بیمه بیکاری به بیکاران شدگان اقتصاد کرونا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم ، چند روز گذشته حسن روحانی, رئیس جمهور کشورمان پرداخت بیمه بیکاری به بیکار شدگان کرونا را اقدامی برای التیام مشکلات کارگران خواند و  گفت:  75 هزار میلیارد تومان تسهیلات را با نرخ ترجیحی 12درصد در اختیار بنگاه های خدماتی و تولیدی قرار می‌دهیم و زمان بازپرداخت آن 2 سال هست. لذا نرخ این تسهیلات 12درصد و مجموع رقمی که مدنظر قرار دادیم  75هزار میلیارد تومان است.

    رئیس جمهور با اشاره به استفاده از صندوق بیمه بیکاری گفت:  علاوه بر این اقدامی که انجام دادیم، مواردی هم لازم است که از صندوق بیمه بیکاری استفاده کنیم، مواردی بوده و ممکن است مواردی هم پیش رو داشته باشیم، برای این کار هم رقمی حدود 5هزار میلیارد تومان مدنظر قرار دادیم برای اینکه این صندوق بتواند بیمه بیکاری را برای 3 ماهی که پیش رو داریم. البته امیدواریم در ماه فروردین و اردیبهشت از این مسائل عبور کنیم و شرایط عادی شود .

    اکنون  حاتم شاکرمی ، معاون روابط کار وزارت کار درباره نحوه پرداخت بیمه بیکاری  گفت: این شیوه نامه، برای تحت پوشش قراردادن  کارگران مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که قانون بیمه بیکاری نیز شامل حالشان می شود و در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا به طور موقت بیکار غیر ارادی شناخته شده اند تدوین شده است .

    وی  گفت :  بنابر این صرفا بیکاران  غیر ارادی مشمول قانون کار که بیمه شده تامین اجتماعی  و مشمول قانون بیمه بیکاری هستند می توانند   از مزایای بیمه بیکاری بهره مند شوند.

    معاون روابط کار وزارت تعاون  ،کارو رفاه اجتماعی  افزود : در این شیوه نامه مشترک میان معاونت روابط کار  وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی  نحوه معرفی جهت برقراری مقرری بیمه بیکاری ،چگونگی اطلاع ارسانی به ثبت نام شدگان مشمول قانون بیمه بیکاری که در سامانه بیمه بیکاری ثبت درخواست کرده اند و مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری هستند مشخص شده است .

    شاکرمی تاکید کرد  : بیکاران مشمول قانون بیمه بیکاری  ناشی از حوادث غیر مترقبه ثبت نام شده در سامانه  می توانند تا سه ماه ( اسفند ماه 98 لغایت اردیبهشت 99) بیمه بیکاری دریافت کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی