عصر بازار

دستفروشان و کارگران روزمزد مازندران برای بسته معیشتی معرفی می‌شوند

عصر اعتبار- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: تمامی کارگران میدانی، روزمرد و دستفرشان استان برای پوشش بسته معیشتی دولت معرفی خواهند شد.

دستفروشان و کارگران روزمزد مازندران برای بسته معیشتی معرفی می‌شوند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مهدی رازجویان عصر روز پنجشنبه 14 فروردین ماه در جمع خبرنگاران  اظهار کرد: بر حسب دستور استاندار مازندران تصمیم داریم به دلیل آسیب به اقشار کم درآمد ناشی از شیوع ویروس کرونا تمامی کارگران روزمزد یا میدانی و دستفروشان سطح استان را برای برخوداری از بسته معیشتی دولت معرفی کنیم.

    وی با اشاره به اینکه سرشماری و ثبت مشخصات این کارگران و دستفروشان به تمامی شهرداری‌های ابلاغ و تکلیف شده است، تصریح کرد: در روزهای آینده  اطلاعات این کارگران جمع بندی خواهد شد و در اسرع وقت برای دریافت بسته معیشتی معرفی می‌شوند.

    معاون استانداری مازندران همچنین به شرایط دستفروشان برای معرفی پوشش بسته معیشتی اشاره کرد و گفت: منظور ما دستفروشانی است که به صورت روزانه و غیر ثابت در بازارهای سنتی و یا معابر عمومی شهر به گذران امور می‌پردازند و شامل بازاریان نمی‌شود.

    رازجویان افزود: تمامی کارگران روزمزد و دستفروشانی که از سوی شهرداری‌ها معرفی می‌شوند راستی آزمایی مالی خواهد شد تا صلاحیت آنان برای برخورداری از بسته معیشتی محرز شود.

    وی بیان کرد: این قشر از جامعه اولویت نخست برای دریافت کمک معیشتی هستند چراکه منابع درآمدی آنان فصلی و به شدت آسیب پذیر است.

    معاون استاندار مازندران خاطرنشان کرد: برای حمایت هر چه بیشتر اقشار آسیب پذیر به تمامی شهرداری‌ها و بخش‌های مختلف تکلیف کرده‌ایم تا کمک‌های خیرین و منابع مختلف را به سوی اقشار کم درآمد هدایت کنند و اولویت را این قشر قرار دهند.

    رازجویان ادامه داد: شیوه ویروس کرونا در استان مازندارن که از حدود 40 روز پیش آغاز شد، بیشترین تاثیر را بر مشاغل کم درآمد مانند کارگران روزمزد و دستفروشان داشته است.

    وی یادآور شد: این ویروس که از همان ابتدا بازارهای محلی و مشاغل خرد وابسته به گردشگری را تعطیل کرد، موجب بیکاری هزاران نفر در استان مازندران شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی