عصر بازار

معرفی ۲۳ و ۸۱۸ واحد مسکونی به بانک عامل؛

اعطای تسهیلات نوسازی به بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی

عصر اعتبار- مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات بازآفرینی شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: تاکنون ۲۳ و ۸۱۸ واحد مسکونی برای دریافت تسهیلات نوسازی به بانک عامل معرفی شده و ۱۰ هزار و ۶۰۲ متقاضی نیز موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

اعطای تسهیلات نوسازی به بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از وزارت راه و شهرسازی «یوسف غفوری» افزود: تسهیلات نوسازی در بافت‌های ناکارآمد شهری در سایر کلانشهرها به 160 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است، این تسهیلات در شهرهای با جمعیت بالای 200 هزار نفر نیز به 140 میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی،  افزایش یافته است.

    وی ادامه داد: سود تسهیلات ساخت در بافت‌های ناکارآمد شهری در راستای انگیزه دادن و تشویق انبوه‌سازان و ساکنان در این مناطق، بسیار مناسب در نظر گرفته شده است.  برای تسهیلات ساخت 170 میلیون تومانی به ترتیب 50 میلیون تومان با نرخ سود 9 درصد، 60 میلیون تومان با نرخ 18 درصد و بقیه آن با نرخ 16 درصد محاسبه و پرداخت خواهد شد. همچنین برای پرداخت تسهیلات 140 میلیون تومان نیز به ترتیب 40 میلیون تومان آن با نرخ سود 9 درصد، 60 میلیون تومان با نرخ 18 درصد و 40 میلیون دیگر آن با نرخ 16 درصد محاسبه و به متقاضیان پرداخت می‌شود.

    مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات بازآفرینی شرکت بازآفرینی شهری ایران، خاطرنشان کرد: تسهیلات نوسازی به میزان 160 میلیون تومان نیز به ترتیب برای 50 میلیون تومان از محل قرارداد عاملیت، 50 میلیون تومان بدون سپرده و 60 میلیون تومان از محل اوراق به ترتیب با نرخ سود 9، 18 و 16 خواهد بود.

    غفوری گفت: سامانه‌های مختلفی به منظور تسریع در بازآفرینی تعریف شده که خوشبختانه نتایج خوبی را به همراه داشته است.

    وی ادامه داد: سامانه ثبت درخواست تسهیلات نوسازی در محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری، نخستین  سامانه در رابطه با تسهیلات نوسازی در حوزه بازآفرینی شهری است که بر اساس آن، متقاضیان می‌توانند کدپستی یا کد درج‌شده در سند تک‌برگی خانه(کدجام) را در این سامانه وارد کنند و از قرار گرفتن ملک خود در بافت فرسوده مطلع شوند و اگر ملک در بافت فرسوده قرار گرفته باشد، می‌توانند برای دریافت وام مراجعه کنند.

    مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات بازآفرینی شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: سامانه تسهیلات ساخت نوسازی در بافت‌های ناکارآمد شهری، سامانه‌ای یکپارچه در سطح کشور است، متقاضیان با ورود به این سامانه و ثبت اطلاعات خود، کد رهگیری دریافت می‌کنند.

    غفوری خاطرنشان ساخت: تسهیلات نوسازی در حال حاضر در بهترین شرایط به متقاضیان پرداخت می‌شود، به ازای هر واحد مسکونی 170میلیون تومان تسهیلات ساخت در محدوده و محلات هدف بازآفرینی در کلانشهر تهران در قالب قرارداد عاملیت، توام با تسهیلات بدون سپرده و اوراق گواهی حق‌تقدم به انبوه‌سازان حرفه‌ای و سازندگانی که از فناوری‌های نوین استفاده کنند، پرداخت می‌شود.

    وی درباره سامانه نحوه احراز صلاحیت مدیریت فنی، مالی و اجرایی اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور واگذاری قسمتی از اختیارات مجریان طرح‌های احیاء، بهسازی و نوسازی (وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها)   گفت: در راستای اجرای ماده چهار قانون حمایت از احیاء، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری، مصوب مجلس شورای اسلامی ایران مورخ 10 اسفند 98 نحوه احراز صلاحیت مدیریت فنی، مالی و اجرایی اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور واگذاری قسمتی از اختیارات مجریان طرح‌های احیاء، بهسازی و نوسازی (وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها)،  سامانه ای جهت تشخیص صلاحیت توسعه گران، تسهیل گران و کارگزاران در حوزه بازآفرینی در سایت شرکت بازآفرینی شهری به نشانی (udrc.ir) راه اندازی شده است.

    مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات بازآفرینی شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد؛ تاکنون از 700 مورد ثبت‌نامی در این سامانه 178 گواهینامه تشخیص صلاحیت فعالیت در حوزه بازآفرینی شهری به اشخاص حقیقی و حقوقی  اعطاء شده است.

    غفوری با اشاره به اینکه باید مشخصات و اطلاعات پروژه‌های بازآفرینی شهری در سامانه برنامه‌ریزی و کنترل پروژه به‌صورت روزانه ثبت شود، عنوان کرد: سازمان برنامه و بودجه کشور، اعتبارات پروژه‌های بازآفرینی را براساس اطلاعات مندرج بر سامانه برنامه‌ریزی و کنترل پروژه اختصاص می‌دهد.

    وی با بیان این‌که پروژه‌های زیربنایی و روبنایی، نوسازی واحدهای مسکونی، فضای شهری و غیره در حوزه بازآفرینی شهری در سامانه برنامه‌ریزی و کنترل پروژه باید ثبت شوند، اظهار داشت: کلیه پروژه‌های بازآفرینی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور رصد و کنترل می‌شود و سهم هریک از دستگاه‌ها و نهادها در اجرای پروژه‌های بازافرینی مشخص می‌شود.

    مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات بازآفرینی شرکت بازآفرینی شهری ایران در خصوص سامانه کنترل پروژه‌های بازآفرینی شهری گفت: در راستای یکپارچه‌سازی سامانه‌ها، به‌زودی کلیه سامانه‌های جزیره‌ای به‌صورت یکپارچه و متمرکز باز طراحی خواهند شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو