عصر بازار

توزیع ۱۱ هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت

عصر اعتبار- ۱۱ هزار و ۱۵۵ میلیارد تومان سود سهام عدالت در سه سال گذشته میان مشمولان این سهام توزیع شده است.

توزیع ۱۱ هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، طرح سهام عدالت در حالی از سال 1385 تاکنون در حال اجرا است که بیش از 49 میلیون نفر از جمعیت کشور مشمول این سهام هستند. همچنین بر اساس قانون مقرر شد از زمان آغاز این طرح به مدت 10 سال به جای دریافت سود این سهام توسط مشمولان، سود سالانه سهام عدالت مشمولان بابت اقساط سهام آنها به خزانه واریز شود.

    از اینرو با پایان یافتن این مدت 10 ساله، از سال 1396 به صورت سالانه سود این سهام متناسب با ارزش سهام مشمولان، به حساب آنها واریز می‌شود. بر این اساس سازمان خصوصی‌سازی نسبت به وصول سود سهام عدالت از 49 شرکت سرمایه‌پذیر سهام عدالت (36 شرکت بورسی و 13 شرکت غیربورسی) اقدام و متناسب با میزان سهام تخصیص یافته به هر یک از مشمولان، سود سهام را به حساب ذینفعان واریز می‌کند.

    در این خصوص در سال‌های گذشته بابت عملکرد سال‌های 1395 و 1396 شرکت‌های سرمایه‌پذیر به ترتیب مبلغ 3450 میلیارد تومان و 3995 میلیارد تومان طی چند مرحله و حسب مبالغ دریافتی در وجه گروه‌های مختلف مشمولین سهام عدالت واریز کرده است.

    در سوم اسفند سال 1398 نیز در مجموع مبلغ 4710 میلیارد تومان سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال 1397 شرکت‌های سرمایه‌پذری به صورت یکجا برای واریز به حساب مشمولین سهام عدالت در اختیار بانک‌های عامل کشور قرار گرفت و با همکاری این بانک‌ها، 41 میلیون و 515 هزار و 990 نفر از مشمولینی که قبلا شماره شبای بانکی خود را در سامانه سهام عدالت  ثبت کرده بودند، به ازای هر سهم یک میلیون تومانی مبلغ 205 هزار تومان و سایر مشمولان نیز متناسب با میزان سهامی که دارند از سود سهام عدالت برخوردار شده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی