عصر بازار

بهره‌مندی ۱۹ هزار نفر از این کمک‌ها

کمک ۵۲ میلیاردی مردم به مراکز نیکوکاری تهران

عصر اعتبار- مدیرکل کمیته امداد استان تهران از کمک ۵۲ میلیارد و ۷۱۳ میلیون تومانی مردم به مراکز نیکوکاری خبر داد و گفت: مبلغ ذکر شده درسال ۹۸ برای امور نیازمندان دریافت شد.

کمک ۵۲ میلیاردی مردم به مراکز نیکوکاری تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سید ابوالفضل پرپنچی، با بیان اینکه مراکز نیکوکاری با هدف نهادینه سازی فرهنگ احسان و نیکوکاری ایجاد شده‌اند، افزود: این مراکز توسط مردم اداره می‌شوند و به صورت محله محور با شناسایی خیران و نیازمندان هر محله از طریق خیران به نیازمندان کمک رسانی می‌کنند.

    وی با اشاره به اینکه هم اکنون  267 مرکز نیکوکاری در استان تهران وجود دارد ، بیان کرد: 124 مرکز با محوریت مساجد در محله‌ها فرهنگ نوع دوستی را گسترش می‌دهند.

    مدیر کل کمیته امداد استان تهران ادامه داد: مردم نیک اندیش استان در  سال گذشته 52 میلیارد و 713 میلیون تومان به صورت نقدی، غیر نقدی برای امور نیازمندان به مراکر نیکوکاری کمک کرده‌اند.

    پرپنچی افزود: 19 هزار و 188 نفر در سال گذشته از خدمات و کمک‌های مراکز نیکوکاری بهره مند شدند.

    وی خاطر نشان کرد: مراکز نیکوکاری در زمینه‌های مختلف بهداشتی، درمانی، رفاهی، آموزشی، تجهیزاتی، کمک هزینه خرید جهیزیه و مالی به نیازمندان خدمات ارائه می‌دهند.

    مدیر کل کمیته امداد استان تهران تاکیدکرد: در مراکز نیکوکاری اطلاعات نیازمندان و نیکوکاران محرمانه هستند و کمک‌های جمع‌آوری شده دراین مراکز با حفظ عزت نفس و کرامت نیازمندان بدون بروکراسی اداری بین آن‌ها توزیع می‌شود.

    پرپنچی با اشاره به اینکه هم اکنون 14 مرکز نیکوکاری در روستاهای استان تهران فعالیت دارند، گفت: هفت مرکز نیکوکاری نیر با مدیریت بانوان به نیازمندان خدمت ارائه می  دهند.

    وی تصریح کرد: توسعه فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری، شناسایی ظرفیت‌های محله‌ها، شناسایی نیازمندان واقعی محله‌ها، شناسایی خیران، ارتقا اعتماد نیکوکاران و پایداری مشارکت آنها و پیوند توانمندی‌های مردم با نیازهای محرومان از جمله اهداف و کارکردهای راه‌اندازی مراکز نیکوکاری در استان هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی