عصر بازار

عملکرد بیمه آسیا در اسفند ۱۳۹۸ با تراز عملیاتی مثبت ۴۶۲ میلیارد تومانی همراه شد

عصر اعتبار- بیمه آسیا‌ در اسفند ماه سال گذشته ۶۹۶ میلیارد تومان حق بیمه صادر کرد و در مقابل ۲۳۴ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرد در نتیجه توانست، تراز مثبت ۴۶۲ میلیارد تومانی را ثبت کند.

عملکرد بیمه آسیا در اسفند ۱۳۹۸ با تراز عملیاتی مثبت ۴۶۲ میلیارد تومانی همراه شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، بیمه آسیا آخرین گزارش ماهیانه سال 98 را منتشر کرد. براساس این گزارش، بیمه آسیا‌ در اسفند ماه سال گذشته 696 میلیارد تومان حق بیمه صادر کرده و در مقابل 234 میلیارد تومان خسارت پرداخت کرد و  در نتیجه، توانست تراز مثبت 462 میلیارد تومانی را ثبت کند.

    این شرکت خصوصی در  دوازده ماه سال 98 توانست تراز مثبت دو هزار و 684 میلیارد تومانی را ثبت کند که نسبت به مدت مشابه سال قبل  بیش از 92 درصد رشد داشته است در این مدت، بیمه آسیا شش هزار و 21 میلیارد تومان حق بیمه صادر کرد و در مقابل سه هزار و 337 میلیارد تومان خسارت پرداخت کرد. این در حالی است که این شرکت بیمه ای در سال 97 تراز مثبت یک هزار و 396 میلیارد تومان را ثبت کرد که حاصل صدور چهار هزار و 353 میلیارد تومان حق بیمه و پرداخت دو هزار و 958 میلیارد تومان خسارت بود .

     آخرین شفاف سازی صورت های مالی میان دوره ای "آسیا" منتهی به پایان آذر ماه سال 98 نشان می دهد این شرکت 163 میلیارد تومان سود انباشته دارد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ، 98 درصد افزایش داشته است. روند سود آوری بیمه آسیا در طول سال 98 سیر سعودی داشته که در صورت میان دوره ای آن مشهود و سال بسیار  مطلوبی برای سهامداران  آن رقم زده است که انتظار انتشار صورت های مالی 12 ماه 98 هستند.

     براساس همین گزارش، در سه فصل نخست سال گذشته بیمه آسیا برای هر سهم 305 ریال سود شناسایی کرد که نسبت به مدت مشابه  42 درصد افزایش داشته است. این شرکت بیمه ای در 9 ماه نخست سال گذشته توانسته است  ذخایر فنی خود را بیش از 91 درصد افزایش دهد و آن را به رقم 726 میلیارد تومان برساند .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی