عصر بازار

آغاز مشورت های جداگانه گروه های کارگری و کارفرمایی برای تعیین مزد

عصر اعتبار- وزیر کار درباره جلسه شورای عالی کار گفت:تلاش ماایجاد اجماع میان همه گروه های کارگری و کارفرمایی برای تعیین حداقل مزد بر مبنای ماده ۴۱ قانون کار است.

آغاز مشورت های جداگانه گروه های کارگری و کارفرمایی برای تعیین مزد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از تسنیم، دویست و نود و یکمین جلسه شورای عالی کار با حضور نمایندگان دولت،تشکل های کارگری و کارفرمایی با موضوع تعیین حقوق و دستمزد سال 1399 درمحل این وزارتخانه در حال برگزاری است که به دلیل اختلاف بین دو گروه کارگری و کارفرمایی هنوز نتیجه مشخصی در جلسه حاصل نشده است و اکنون گروه های کارگری و کارفرمایی در جلسات جداگانه ای بررسی های خود را آغاز کرده اند.

    محمد شریعتمداری ، وزیر کار نیز درباره این جلسه گفت:  دویست و نود و یکمین جلسه شورای عالی کار از ساعت 5 آغاز شده است. این چندمین جلسه درباره دستمزد 99 است. چندین جلسه در سال 98 برگزار شد و امروز اولین جلسه در سال 99 است. تلاش ما برای رسیدن به اجماع بین گروه های کارگری و کارفرمایی  برای تعیین دستمزد 99 بر مبنای ماده 41 قانون کار است.

    وی ادامه داد: تقریباً‌  می توانیم با اکثریت به نتیجه برسیم اما قصد ما این است که به یک اجماعی بین نمایندگان کارگران و کارفرمایان برسیم.

    شریعتمداری گفت: حداقل حقوق کارمندان دولت یک میلیون و 780 هزار تومان است که با تمام مزایا هیچ کارمندی کمتر از 2 میلیون و 800 هزارتومان نمی گیرد. این تبصره می تواند مبنایی برای بررسی دستمزد کارگران باشد.

    * برگزاری جلسات جداگانه کارگران و کارفرمایان

    حاتم شاکرمی، معاون روابط کار درباره نشست شورای عالی کار گفت:  به یک توافق های کلی رسیدیم، اما در چگونگی توزیع اختلاف نظر هایی وجود دارد و منجر به این تنفس شد که گرو های کارفرمایی و کارگری جداگانه با هم توافق هایی داشته باشند.  امیدواریم امشب برای دستمزد کارگران به نتیجه برسیم.

    وی در پاسخ به اینکه به چه عددی توافق شده است گفت: باید به نتیجه نهایی برسیم اما در مجموع هدف این است که  آن چیزی که در افزایش حقوق کارمندان دولت لحاظ شده است توجه شود.

    به گزارش تسنیم، حمیدرضا سیفی،نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار درباره جلسه امشب گفت: از ساعت 5 این جلسه شروع شده است و درحال رایزنی هستیم. امیدواریم  ، هنوز بحث و تبادل نظر وجود دارد. در حال حاضر گروه های کارگری و کارفرمایی هر کدام جداگانه بحث می کنند.

    وی ادامه داد:92 درصد صنایع در کشور صنایع کشور است و 51 درصد اشتغال خدمات است که در حال حاضر خدمات دچار بحران شده است. باید به گونه ای دستمزد تعیین شود که بنگاهی تعطیل نشود و کارگر بتواند زنده بماند. به همین دلیل تصمیم گیری دشوار است.  

    محمدرضا تاجیک، نماینده مجمع‌عالی کارگران در شورای‌عالی کار درباره دستمزد گفت: امشب چهارمین جلسه بررسی برای تعیین دستمزد 99 کارگران است. هنوز با کارفرمایان به نتیجه نرسیده ایم. چانه زنی ادامه دارد. امیدواریم به نتیجه مشخصی در 20فرودین ماه 99 برای دستمزد سال جاری دست یابیم.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی