عصر بازار

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور:

توضیح بهزیستی درباره ارائه کمک حمایتی به مددجویان روزمزد و مهدهای کودک

عصر اعتبار- رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور توضیحاتی درباره کمک به مددجویان روزمزد، مراکز روزانه و مهدهای کودک ارائه کرد.

توضیح بهزیستی درباره ارائه کمک حمایتی به مددجویان روزمزد و مهدهای کودک
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، «محمد نفریه» رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور درباره وضعیت مراکز روزانه بهزیستی و مهدهای کودک گفت: در حال حاضر مراکز روزانه بسته است و به آنها نیز خسارت مالی وارد شده است. این مراکز یارانه بگیر سازمان بهزیستی بوده اند و اکثر این مراکز یارانه بهمن، اسفند و حتی فروردین ماه را نیز دریافت می کنند و هیچ مشکلی برای پرداخت یارانه آنها وجود ندارد.

    وی با بیان اینکه اگرچه این مراکز تعطیل هستند، اما هزینه هایی مانند حقوق پرسنل بیمه و مالیات را باید بپردازند، تصریح کرد: در خصوص مهدهای کودک نیز باید بگویم؛ مشاغلی به هیات وزیران معرفی شده اند که این مشاغل با مشکل مواجه شده اند از جمله مراکز آموزشی که یکی از مصادیق آن نیز مهدهای کودک است و ما امیدواریم مهدهای کودک از تسهیلاتی مانند کمک های بلاعوض، وام های کم بهره، معافیت مالیاتی و بیمه و تعویق بدهی ها برخوردار و از آنها نیز حمایت شوند. 

    رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور درباره حمایت از زنان سرپرست خانوار و مددجویانی که به صورت روز مزد فعال هستند، گفت: یکی از مهمترین موارد ما زنان سرپرست خانوار و معلولان شاغل هستند و با پیگیری هایی که انجام می شود امیدواریم این افراد نیز جزو مشاغلی باشند که تحت حمایت دولت قرار می گیرند. همچنین برخی از مددجویان بیمه نیستند و به صورت روزمزد کار می کردند و ما امیدواریم این افراد نیز جزو چند میلیون نفری باشند که کمک های دولتی شامل حالشان می شود.

    نفریه خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی نیز برای 40 هزار نفر از معلولان ضایعات نخاعی و معلولان شدید حرکتی علاوه بر مستمری و عیدی که دریافت کرده اند 250 هزار تومان پرداخت کرده است. ان شاءالله پیگیر هستیم تا بتوانیم به افرادی که مشاغل روزانه دارند کمک های ویژه ای از سوی دولت بشود. البته مصوباتی در حال تدوین است که اجازه بدهید تا تدوین شود و ما بعد اطلاع رسانی کنیم. 

    وی همچنین درباره سرانجام جمع آوری معتادان رها شده در خیابان گفت: ما در مراکز ماده 16 بیش از 6 ماه نمی توانیم معتادان را نگهداری کنیم از مراکز ما فقط 500 نفر ترخیص شده اند و اعدادی که اعلام می شود مربوط به مراکز ما نیست ما همه مددجویان در مراکز ماده 15 را کاملا نگهداشتیم و هیچ کس ترخیص نشده است و از ماده 16 به دلیل محدودیت قانونی خارج شده اند.

    رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: نظر بهزیستی همان نظر ستاد مقابله با کروناست و ما هم معتقدیم که تجمیع این افراد باعث گسترش بیماری در بین آنها می شود، اما هر آنچه که کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر و ستاد مقابله با کرونا تصمیم بگیرند نیز ما اجرا کرده و همکاری لازم در اجرای آن را خواهیم داشت. از اواسط اسفندماه نیز بیش از 9 میلیارد تومان برای مباحثی مانند وسایل بهداشتی، غذا و آموزش معتادان متجاهر در نظر گرفته شده است البته بسیاری از این تجمعات برای خرید و فروش مواد مخدر است. ما در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر تابع دستورات ستاد کرونا هستیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی