عصر بازار

پایان قاچاق دارو با تکمیل پروژه پایگاه برخط بیمه شدگان

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: از هم‌ترین پروژه های سال ۹۹ تکمیل پایگاه برخط بیمه شدگان کشور است.

پایان قاچاق دارو با تکمیل پروژه پایگاه برخط بیمه شدگان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از میزان، طبق اعلام پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت؛  طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: پایگاه برخط بیمه شدگان که آرزوی بزرگ کشور بود با همت معاونت فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت شکل گرفت و اطلاعات بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی نیزدراختیاراین پایگاه قرار گرفت، زیرا این پایگاه متعلق به همه کشور است.

    طاهر موهبتی، بیان کرد: اگر این پایگاه کامل شود، اطلاعات هر فرد در این پایگاه منحصر به فرد ثبت می‌شود و با این حساب فرد نمی‌تواند بیش از یک دفترچه بیمه داشته باشد. یکی از مهم‌ترین پروژه های سال 99 تکمیل پایگاه برخط بیمه شدگان کشور است.

    وی ادامه داد: سامانه تایید دارو امروز 80 درصد داروی کشور را از لحاظ هزینه‌ای کنترل می‌کند. بخش عمده اقلام دارویی از طریق سامانه تی تک رصد می‌شود. از مجموع 8 میلیون استعلام، اجازه تحویل دارو به 800 هزار مورد داده نشد این موضوع باعث حذف قاچاق دارو می‌شود. به این ترتیب کسی که مثلا بیماری هموفیلی ندارد نمی‌تواند داروی هموفیلی را دریافت کند.

    مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: تایید خدمت نیز به همت سازمان بیمه سلامت شروع شد. 470 خدمت تصویربرداری در این سامانه ثبت شده و 6 میلیون و 800 هزار بار مراجعه در این بخش کنترل شده است. زیرساخت‌های راهنماهای بالینی نیز فراهم شده که کار بزرگی محسوب می‌شود. این خیلی مهم است که شرط تخصص، شرط سن و راهنماهای بالینی در زمان تجویز نسخه الکترونیکی کنترل شود.

    وی درباره مدیریت منابع در سازمان بیمه سلامت گفت: از سال 90 تا 95 هزینه‌های سازمان بیمه سلامت سالانه 42 درصد افزایش داشت و در سال 96 این میزان به 5.5 درصد رسید و در سال 97 نیز بین 7 تا 8 درصد هزینه‌ها کاهش یافت. این اتفاق به خاطر اجرای راهنماهای بالینی و مدیریت منابع انجام شد. در سال 98 نیز تلاش سازمان بیمه سلامت بر این بود که در سقف بودجه هزینه کند و البته این کار بسیار دشوار بود، زیرا بودجه از ابتدا کسری داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی