عصر بازار

دولت انگلیس برای پرداخت بدهی‌ها به فروش اوراق قرضه متوسل شد

عصر اعتبار- دولت انگلیس برای تامین و پرداخت بدهی‌های سرسام‌آور ناشی از بحران شیوع «ویروس کرونا» (کووید-۱۹) در این کشور، به فروش اوراق قرضه متوسل شده است.

دولت انگلیس برای پرداخت بدهی‌ها به فروش اوراق قرضه متوسل شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، این اوراق به ارزش 225 میلیارد پوند در ماه‌های «می» تا «ژوئیه» (اردیبهشت تا مرداد) عرضه خواهد شد.

    دولت انگلیس برای جبران خسارت‌های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا 330 میلیارد پوند اعتبار اختصاص داده، که به نظر می‌رسد برای تامین آن با مشکلات جدی مواجه شده است. دولت لندن پیش از بحران شیوع کرونا قصد داشت تا برای تامین کسری بودجه در سال جاری، 160 میلیارد پوند اوراق قرضه برای فروش عرضه کند. 

    شرایط بغرنج اقتصادی انگلیس بر اثر ابهامات ناشی از خروج این کشور از اتحادیه اروپا در کنار بحران همه‌گیری کرونا، سطح بدهی‌های این کشور را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

    نهاد ناظر بر عملکرد مالی دولت انگلیس موسوم به «دفتر مسئول بودجه» پیش‌بینی کرده که میزان استغراض دولت در سه ماهه دوم سال جاری میلادی از 218 میلیارد به 273 میلیارد پوند(14 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور) خواهد رسید که بیشترین میزان کسری بودجه پس از پایان جنگ جهانی دوم در انگلستان به شمار می‌رود.

    همچنین مرکز تحقیقات اقتصاد و تجارت انگلیس چندی پیش در گزارشی هشدار داد، همه‌گیری ویروس کرونا بیش از 2.4 میلیارد پوند در روز به اقتصاد این کشور زیان می‌رساند.

    بر اساس این گزارش، پس از وضع مقررات منع رفت‌وآمد در انگلیس، میلیون‌ها کارگر کارخانجات، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و هتل‌ها خانه‌نشین شده و بازدهی اقتصادی در این کشور 31 درصد کاهش یافته است.

    محققان پیش‌بینی می‌کنند که در بهترین حالت، نخستین واکسن ویروس کرونا پاییز امسال عرضه شود و تا آن زمان بعید است انگلیس محدودیتهای ناشی از شیوع این ویروس را کاهش دهد.

    برخی اعضای ارشد حزب حاکم «محافظه‌کار» انگلیس معتقدند که اقتصاد این کشور توانایی تحمل شرایط قرنطینه را برای دوران نامحدود ندارد و در یک مقطع، اقتصاد مهمتر از مهار بیماری «کووید-19 » خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی