عصر بازار

وزیر کار آلمان در صدد قانونی کردن دورکاری است

عصر اعتبار- وزیر کار آلمان می‌خواهد دورکاری را حتی در دوران پساکرونا نیز قانونی سازد.

وزیر کار آلمان در صدد قانونی کردن دورکاری است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، در بحران کرونا بسیاری از شاغلان در خانه‌های خود به صورت دورکاری، کار کرده‌اند. هوبرتوس هایل، وزیر کار آلمان در این فکر است که بعد از پشت سر گذاشتن کرونا نیز این امکان به صورت قانونی فراهم باشد.

    هوبرتوس هایل در این باره به روزنامه بیلد ام زونتاگ گفت: من روی لایحه‌ای جدید برای حق کار از خانه می‌کنم که تا پاییز آن را ارائه خواهم داد.

    هایل افزود: هر کس که می‌خواهد و محل کارش نیز چنین اجازه‌ای را به او می‌دهد، باید بتواند از خانه کار کند؛ حتی وقتی که پاندمی کرونا تمام شود. او گفت، هر کس باید بتواند یا به طور کامل یا یکی دو روز را از خانه کار کند.

    طبق برآوردهای اولیه، در دوره شیوع کرونا در آلمان شمار کارکنانی که دورکاری کرده‌اند، در تمامی مشاغل از 12 به 25 درصد افزایش یافته است.  

    هایل تأکید کرد، این قانون باید داوطلبانه و عادلانه و عاری از اجبار کارفرما باشد.

    اولاف شولتس، وزیر دارایی آلمان نیز نظر مثبت خود درباره دورکاری را ابراز کرده و به بیلد ام زونتاگ گفته است، تجربه چند هفته گذشته نشان داده که کار از خانه تا چه حد امکان‌پذیر است.

    حمایت از والدین در دوران کرونا

    وزیر کار آلمان همچنین اعلام کرد، از تمدید پرداخت حقوق به والدینی که به دلیل شیوع کرونا و بسته شدن مهدکودک‌ها و مدارس مجبور به خانه‌نشینی شده‌اند حمایت می‌کند. مهلت این پرداخت طبق آیین‌نامه فعلی در نیمه ماه مه به پایان می‌رسد.

    مطابق این آیین‌نامه، والدینی که فرزندان زیر 12 سال دارند و به دلیل بسته شدن مهدها و مدارس مجبور به ماندن در خانه‌ شده‌اند، می‌توانند 67 درصد حقوق خود را از دولت دریافت کنند. سقف این حقوق 2016 یورو در ماه و مدت آن نیز شش هفته است.

    مقررات قرنطینه در دوران کرونا

    وزیر کار آلمان تأکید کرد، کسانی که با یک بیمار کرونایی در تماس قرار گرفته و مجبور به قرنطینه دوهفته‌ای خود شده‌اند، باید همچنان بتوانند حقوق ماهیانه خود را دریافت کنند.

    هوبرتوس هایل گفت، در شیوع کرونا کسانی که کوچک‌ترین علامتی از یک بیماری را دارند یا در تماس با یک بیمار مبتلا قرار گرفته‌اند باید در خانه بمانند. او هشدار داد: اگر با این دقت عمل نکنیم، با موج دوم کرونا روبرو خواهیم شد.

    وزیر دارایی آلمان نیز به روزنامه بیلد ام زونتاگ گفت:برای این که بتوانیم  به صورت مؤثر جلوی شیوع بیش‌تر کرونا را بگیریم افراد مشکوک به کرونا باید به‌دقت مقررات قرنطینه را رعایت کنند. از ‌آن‌جا که دولت خود خواستار چنین قرنطینه‌ای است این افراد نباید خود را تحت هیچ گونه فشار اجتماعی یا مالی حس کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی