عصر بازار

موافقت صندوق توسعه ملی با استمهال اقساط به دلیل کرونا

عصر اعتبار- هیات عامل صندوق توسعه ملی با استمهال سه ماهه در بازپرداخت اقساط تسهیلات اعطایی از محل قراردادهای عاملیت ارزی و ریالی، موافقت کرد.

موافقت صندوق توسعه ملی با استمهال اقساط به دلیل کرونا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات، این تصمیم در پی مکاتبه رییس شورای هماهنگی بانک­ها و رییس کانون بانکها و موسسات اعتباری خصوصی مبنی بر مساعدت و حمایت از تسهیلات گیرندگان از محل منابع صندوق توسعه ملی به دلیل" شرایط به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا" گرفته شد.
    بر این اساس، افزایش دوران بازپرداخت اقساط؛ شامل مشاغل آسیب دیده از شیوع کرونا بوده و حداکثر در سقف اختیارات هیات عامل صندوق (حداکثر افزایش دو ساله دوره تامین مالی با احتساب افزایشات احتمالی قبلی حسب درخواست‌های ارسالی بانک) امکان پذیر است.
    این اقدام به منظور مساعدت و حمایت از تسهیلات گیرندگان حقیقی و حقوقی خواهان استفاده از این امکان که اقساط تسهیلات دریافتی آنها اعم از ارزی و ریالی طی ماههای اسفند 98 و شش ماهه اول سال 1399 سررسید می شود، انجام خواهد شد.
    این گزارش می افزاید: از این دسته از مشتریان پس از پایان دوره بازپرداخت، به نحوی که اقساط مذکور به پایان دوره قرارداد منتقل شده و به واسطه تمهیدات یاد شده در دوره مذکور جریمه دریافت نشود، اقساط دریافت خواهد شد.
    گفتنی است هر تقاضا می بایست از سوی بانک عامل برای صندوق توسعه ملی ارسال شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی