عصر بازار

معاون مالی بانک صادرات:

امسال با سود بیشتری به مجمع «وبصادر» خواهیم رفت

عصر اعتبار- معاون مالی بانک صادرات گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که امسال با سود بیشتری به مجمع بانک خواهیم رفت و انتظار داریم تا قبل از برگزاری مجمع امسال، نرخ سهم بانک صادرات ایران به میزان قابل توجهی بالا برود.

امسال با سود بیشتری به مجمع «وبصادر» خواهیم رفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، احمد فاضلی با بیان این مطلب، در خصوص پیش‌بینی وضعیت سهم بانک صادرات در بازار سرمایه طی سال ٩٩ گفت: تا پیش از تحرک اخیر بازار سرمایه و استقبال  قابل توجه مردم، انتظار ما این بود که تا قبل از برگزاری مجمع سال مالی ٩٨ (در سال ٩٩)، نرخ سهم به ١٤۰ تا ١٥۰ تومان برسد. مسلمأ ویژگی‌های مهم بانک از جمله بالا بودن ارزش ذاتی (NAV) وبصادر، قدمت، دوام و گستردگی شعب بانک، زمینه این افزایش را فراهم کرده است.

    فاضلی در تشریح شرایط عمومی بازار سرمایه و احتمال تاثیرپذیری «وبصادر» از افزایش شدید تقاضا در این بازار نیز تاکید کرد: سخنان مطرح شده اخیر در زمینه حبابی بودن برخی سهم‌ها در بازار سرمایه در خصوص بانک صادرات و سهم‌هایی از این جنس، مصداق ندارد و تردید ندارم که سهام بانک صادرات متناسب با این موج پیش نمی‌رود.

    در واقع افزایش نرخ «وبصادر» به شرایط خود بانک مربوط است. گواه این ادعا روند رو به بهبود عملکرد بانک و تبدیل زیان هر سهم در صورت‌های مالی تا سال ١٣٩٧ به میزان ١٦٩ ریال به سود طی سال ٩٨ است به گونه‌ای که در صورت‌های مالی میاندوره‌ای شش ماهه و ٩ ماهه سال ٩٨ به سه ریال و پنج ریال سود رسیده‌ایم و پیش‌بینی می‌کنیم که امسال با سود بیشتری به مجمع خواهیم رفت و این روند پیام خوبی برای سهامداران است.

    بر اساس تجربیات، در حوزه حسابداری و حسابرسی و تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی، به نظر می‌رسد وضعیت بانک صادرات در پایان سال ٩٩ به مراتب بهتر از سایر شرکت‌های موجود در بازار سرمایه خواهد بود و از رتبه قابل قبولی در بین ١۰ شرکت برتر برخوردار خواهد شد.

    معاون مالی بانک صادرات روند افزایشی قیمت سهم را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: حفظ سرمایه سهامداران برای ما ارزش دارد. از این رو به صورت معنی‌دار و سیستماتیک مراقب سهم بانک هستیم تا هیجانات بازار و هجوم توده‌وار به این سهم و سهامدارانش آسیب نزند.

    در این راستا از امکانات بالقوه بانک منجمله شبکه مویرگی آن استفاده می‌کنیم. بانک صادرات شبکه گسترده‌ای است به نحوی که اگر بخواهیم اقدامی رادر حوزه خدمات بانکی در کشور رقم بزنیم، ظرف چند دقیقه در سطح کشور قابل اجرا است. این گونه گستردگی در دنیا در هر صنعتی به عنوان یک مزیت شناخته می‌شود و بانکداری نیز از این مزیت مستثنی نیست. با سیاست‌ها واستراتژی‌های مدیریت بانک، و با استفاده از امکانات فوق به عنوان یکی از ابزارهای موجود شرایط برای سودآوری ریشه‌ای و معنی‌دار از طریق افزایش منابع و مصارف برای بانک صادرات در آینده‌ای نه چندان دور قابل دسترس و دست‌یافتنی است.

    معاون مالی بانک صادرات تشکیل صف خرید «وبصادر» توسط حقیقی‌های بازار سرمایه را نیز ناشی از نگاه ویژه به سهم بانک عنوان کرد و افزود: نگاه  عموم سهامداران همواره به واقعیت بانک‌ها است.

    وی گفت: سود سرمایه و ارزش ذاتی بانک با نرخ‌های فعلی سهم قابل مقایسه نیست و سهامداران حقیقی عمدتا این واقعیت را می‌دانند.

    فاضلی اظهار کرد: تا زمانی که زیان‌انباشته داشته باشیم، سودی تقسیم نخواهیم کرد.

    وی تاکید کرد: زیان انباشته بانک ماندنی نیست البته به سرعت هم قابل حذف نیست در عین حال شیب رشد با یک روند منطقی تداوم خواهد یافت و روند فعالیت جاری بانک، کاهش آتی آن را تایید می‌کند. در سال ٩٩ به طور ١۰۰ درصد شاهد کاهش بخش‌هایی از آن خواهیم بود.

    وی در خصوص دریافت بخش دیگری از مطالبات بانک از شرکت‌های دولتی و اشخاص حقیق و حقوقی در قالب اسناد تسویه خزانه نیز اظهار کرد: در سال ٩٨ با وجود برخی محدودیت‌ها مبالغی از این مطالبات تسویه شد و انتظار می‌رود در سال ٩٩ با تمهیداتی که در حوزه بانکداری معاونت شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و بیمه‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی در نظر گرفته شده تسویه مطالبات بانک‌ها از شرکت‌های مذکور در قالب اسناد تسویه با مطالبات بانک مرکزی از بانک‌ها، به صورت قابل توجهی صورت پذیرد.

    فاضلی همچنین از آماده شدن صورت‌های مالی شرکت اصلی و تلفیقی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: متاسفانه به دلیل شرایط شیوع بیماری کرونا، حسابرسان موفق به حضور در تعداد زیادی از شرکت‌های بورسی نشده‌اند و ممکن است روند حسابرسی برخی شرکت‌ها با تاخیر همراه شود که البته با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته، شرایط مطلوب برای دسترسی حسابرسان در بانک فراهم شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی