عصر بازار

بر اساس آمار بانک مرکزی؛

افزایش ۴۴ درصدی تعداد چک‌های برگشتی در کشور

عصر اعتبار- حدود یک میلیون و ۳۶ هزار فقره چک به ارزش حدود ١٧٧ هـزار میلیارد ریال در اسفندماه ١٣٩٨ در کل کشور برگشت داده شد که نسبت به بهمن‌ماه از نظر تعداد ۴۴.۲ درصد و از نظر ارزش ۵۱.۹ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۴۴ درصدی تعداد چک‌های برگشتی در کشور
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، براساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی، بالغ بر ٩ میلیون و 500 هزار فقره چک به ارزشی بیش از ١٤٩٤ هزار میلیارد ریال در اسفندماه ٩٨ در کل کشور مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلـغ به ترتیب 11.2 درصـد و 22.6 درصد افزایش نشان می‌دهد.

    در ماه مورد گزارش در استان تهران حدود 3 میلیون و 200 هزار فقره چک به ارزشی حدود ٧٩۰ هزار میلیارد ریال مبادله شد.

    در اسفندماه ١٣٩٨ حدود ٨ میلیون و 500 هزار فقره چک به ارزشی حدود ١٣١٨ هزار میلیارد ریال در کل کشور وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب 8.2 درصد و 19.5 درصد افزایش نشان می‌دهد.

    از کل تعداد و مبلغ چک‌های مبادله شده در ماه مذکور به ترتیب 89.1 درصد و 88.2 درصد وصول شده است. درصد تعداد و مبلغ چک‌های وصول شده در بهمن ماه ١٣٩٨ به‌ترتیب معادل 91.6 درصد و 90.5 درصد و در اسفندماه ١٣٩٧ به ترتیب برابر 91.2 درصد و 90.6 درصـد بوده است.

    حدود 2 میلیون و 900 هزار فقره چک به ارزشی حدود ٧۰٥ هـزار میلیارد ریال در اسفندماه ١٣٩٨ در استان تهران وصول شد که از نظر تعداد 89.6 درصد و از نظر ارزش 89.2 درصد از کل چک‌های مبادله‌ای وصول شده است.

    حدود یک میلیون و 36 هزار فقره چک به ارزشی حدود ١٧٧ هـزار میلیارد ریال در اسفندماه ١٣٩٨ در کل کشور برگشت داده شده است که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلـغ به ترتیب 44.2 درصد و 51.9 درصد افزایش نشان می‌دهد.

    از کل تعداد و مبلغ چک‌های مبادله شده در ماه مذکور به ترتیب 10.9 درصد و 11.8 درصد برگشت داده شده است.

    درصد تعداد و مبلغ چک‌های برگشت داده شده در بهمن ماه ١٣٩٨ به ترتیب معادل 8.4 درصد و 9.5 درصد و در اسفندماه سال ١٣٩٧ به ترتیب برابر 8.8 درصد و 4.9 درصد بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو