عصر بازار

آیین‌نامه اجرایی انتشار اوراق مالی اسلامی ابلاغ شد

عصر اعتبار- معاون اول رییس جمهور، آیین‌نامه اجرایی انتشار اوراق مالی اسلامی در سال ۱۳۹۹ را برای اجرا به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ کرد.

آیین‌نامه اجرایی انتشار اوراق مالی اسلامی ابلاغ شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، با تصویب آیین نامه اجرایی در سال 99، در جلسه سوم اردیبهشت 1399، شرکت‌های دولتی می‌توانند تا سقف 65 هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی ریالی برای اجرای طرح‌های دارای توجیه فنی، اقتصادی، مالی و زیست محیطی خود که به تصویب شورای اقتصاد می‌رسد، با تضمین و بازپرداخت اصل و سود توسط خود، با رعایت قوانین و مقررات مربوط منتشر کنند.

    همچنین شهرداری‌های کشور و سازمان‌های وابسته به آنها با تأیید وزارت کشور می‌توانند تا سقف 80 هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی ریالی با تضمین خود و با بازپرداخت اصل و سود آن توسط همان شهرداری‌ها منتشر کنند.

    به‌ منظور سرمایه‌گذاری در طرح‌های نفت و گاز با اولویت میادین مشـترک وزارت نفت و طرح‌های زیربنایی و توسعه‌ای وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو، به وزارتخانه‌های مذکور اجازه داده می‌شود از طریق شرکت‌های تابعه ذی‌ربط و با تصویب شورای اقتصاد، اوراق مالی اسلامی (ریالی یا ارزی) در سقف 35 هزار میلیارد ریال منتشر کنند و بازپرداخت اصل و سود این اوراق را توسط شرکت‌های مذکور از محل افزایش تولید همان میادین (برای طرح‌های وزارت نفت) و عایدات طرح (برای طرح‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو) تضمین کنند.

    گفتنی است، دستورالعمل‌های موضوع این آیین‌نامه بطور مشترک توسط سازمان برنامه و وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه و دستگاه‌های اجرایی موظفند متناسب با آن اقدامات لازم را بعمل آورند.

    این آیین‌نامه در 25 ماده توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور برای اجرا به سازمان برنامه و بودجه، وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار ابلاغ شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی