عصر بازار

کلاهبرداری با ایجاد حساب‌های جعلی مننسب به افراد مشهور

عصر اعتبار- سرهنگ رجبی در خصوص جعل هویت افراد مشهور توسط کلاهبرداران برای انجام مقاصد خود توضیحاتی داد.

کلاهبرداری با ایجاد حساب‌های جعلی مننسب به افراد مشهور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، جعل هویت اشخاص به ویژه افراد سرشناس، از شگرد‌های سارقان و کلاهبرداران مجازی برای جمع‌آوری اطلاعات است.

    متهمان با استفاده از این شیوه بعضا اقدام به انجام کلاهبرداری‌های میلیاردی کرده و از این طریق پول‌های کلانی به جیب خود می‌زنند.

    سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا درباره جعل هویت اشخاص سرشناس و کلاهبرداری از این افراد توسط جاعلان، گفت: یکی از شگرد‌های مجرمان سایبری ایجاد حساب‌های کاربری جعلی و مشابه با افراد یا موسسات معروف است که از این طریق اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

    وی افزود: درخواست وجه به صورت قرض، دریافت اطلاعات کاربری، تهمت و افترا و انتساب آن به صاحب حساب کاربری اصلی از شگرد‌های مجرمان سایبری در این حوزه هستند.

    رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا، تصریح کرد: در این رابطه نیز پرونده‌هایی توسط همکارانم در پلیس فتا مورد بررسی قرار گرفت و متهمان نیز تحویل مراجع قضایی شدند.

    وی افزود: رصد فضای مجازی به لحظه و شبانه روزی است و پلیس فتا نسبت به موارد مجرمانه و کلاهبرداری‌ها به صورت ویژه در حال انجام وظایف خود است، لذا هموطنان در صورت وقوع هرگونه جرم و موارد مشکوک مراتب را به سایت پلیس فتا گزارش دهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی