عصر بازار

یک مقام مسئول خبر داد؛

شرایط بهره مندی کسب و کارها از تسهیلات دوره کرونا اعلام شد

عصر اعتبار- یک مقام مسئول گفت: روند ثبت‌نام و پرداخت تسهیلات کرونایی در راستای حمایت از واحدهای آسیب دیده از کرونا از هفته سوم اردیبهشت ماه آغاز می شود.

شرایط بهره مندی کسب و کارها از تسهیلات دوره کرونا اعلام شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، حامد شمس گفت: یکی از سیاست‌های دولت و این وزارتخانه با هدف حفظ اشتغال و صیانت از نیروی کار و در راستای حمایت از واحدهای آسیب دیده از کرونا، پرداخت تسهیلات به این واحدهاست.

    وی ادامه داد: 13 رسته شغلی شناسایی شده که بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا دیده‌اند و دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی هستند و در سال گذشته فعال بوده و هنوز هم فعال هستند، به شرط اینکه کارگران این واحدها از بیمه بیکاری استفاده نکرده باشند و کارفرمایان آن نیروهای خود را در سال جاری تعدیل نکرده باشند و علاوه بر این کارگران این واحدها دارای قرارداد برای سال 99 باشند، از سوی ستاد ملی کرونا انتخاب شده‌اند تا با پرداخت تسهیلات دوره کرونا مورد حمایت قرار گیرند.

    آغاز ارائه تسهیلات از هفته سوم اردیبهشت

    این مقام مسئول عنوان کرد: روند ثبت‌نام و پرداخت این تسهیلات از هفته سوم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی به یک میلیون واحد کسب و کار که آنها را مشمول دریافت این تسهیلات دانسته است پیامک ارسال می‌کند.

    وی افزود: کارفرمایان به محض دریافت پیامک می‌توانند با مراجعه به سامانه کارا به نشانی اینترنتی kara.mcls.gov.ir اطلاعات خود را ثبت کنند. بعد از این مرحله، اطلاعات کارفرمایان برای بانک‌ها ارسال و روند پرداخت تسهیلات آغاز می‌شود .

    شمس ادامه داد: نرخ سود این تسهیلات 12 درصد است و مبلغ آن نیز با توجه به میزان نیروهای کار هر واحد کسب و کار متغیر است.

    رئیس مرکز روابط عمومی وزارت تعاون توضیح داد: به ازای هر کارگر شاغل، 12 میلیون تومان به هر کارگاه پرداخت می‌شود و چنانچه نوع شغل به گونه‌ای باشد که بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا کارگاه تعطیل شده باشد، این مبلغ به ازای هر کارگر 16 میلیون تومان خواهد بود.

    بازپرداخت وام به چه صورتی است؟

    وی خاطرنشان کرد: دوره بازپرداخت این تسهیلات پس از یک دوره تنفس از مهرماه سال جاری و به مدت دو سال است و میزان وثایقی هم که برای دریافت این تسهیلات باید به بانک‌ها ارائه شود متفاوت است و با ارائه سفته و معرفی ضامن نهایی می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی