عصر بازار

در ماه آوریل؛

تعدیل نیرو بی‌سابقه بخش خصوصی؛ بیش از۲۰میلیون آمریکایی بیکار شدند

عصر اعتبار- تعطیلی کسب‌وکارها در واکنش به هجوم کرونا به اقتصاد آمریکا،زمینه را برای ثبت آمار تاریخی از بین رفتن مشاغل فراهم کرد به طوریکه کارفرمایان خصوصی از حیث تعدیل نیرو رقم رکوردشکن ۲۰میلیون نفر را ثبت کردند.

تعدیل نیرو بی‌سابقه بخش خصوصی؛ بیش از۲۰میلیون آمریکایی بیکار شدند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، ریزش آمار حقوق‌بگیران که در گزارش روز گذشته توسط شرکت خصوصی ای‌دی‌پی منتشر شده، حاکی از آن است که قرنطینه سراسری برای کُند کردن شیوع کووید-19، می‌تواند زخم‌های ماندگاری را بر پیکر اقتصاد آمریکا بر جای بگذارد حتی با وجود اینکه در بخش‌های وسیعی از این کشور کسب و کارهای غیرضروری فعالیت خود را از سر گرفته‌اند.

    اصلاح داده‌های ماه مارس، آمار از بین رفتن مشاغل خصوصی را از 27 هزار به  149 هزار شغل تغییر داد و بدین ترتیب نخستین ریزش مشاغل این بخش از سپتامبر 2017 تاکنون رقم خورد. اقتصاددانان شرکت کننده در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده بودند که فهرست حقوق بگیران بخش خصوصی در آوریل به اندازه 20 میلیون و 50 هزار نفر کاهش یاید.

    گزارش مشاغل ملی تحت پردازش شرکت ای‌دی‌پی نشان می‌دهد که بخش میهمان‌یاری و همچنین صنعت تفریح، سرگرمی، ورزش و گردشگری که در مجموع با نام REST شناخته می شوند، ماه گذشته 8.61 میلیون شغل را از دست داده اند؛ این رقم بیش از 40 درصد مشاغل از بین رفته در بخش خصوصی را تشکیل می دهد. پس از انتشار گزارش اخیر مرتبط با ثبت نام 30.3 میلیون نفر برای استفاده از تسهیلات و کمک هزینه بیکاری از 21 مارس تاکنون، این ارقام تکاندهنده به شکلی گسترده قابل پیشبینی می‌نمود؛ فهرست متقاضیان کمک هزینه بیکاری بدین معنا است که ظرف یک ماه گذشته حدودا از هر پنج نفر یک آمریکایی شغل خود را از دست داده است.

    براساس تحقیق انجام شده توسط رویترز با نظرسنجی از اقتصاددانان، پیش بینی شده است که بخش غیرکشاورزی (NFP) در ماه آوریل به شکلی بی سابقه 21.583 میلیون شغل را از دست داده است؛ این رقم به راحتی آخرین رکورد از بین رفتن مشاغل در این بخش را که در دوران رکود بزرگ و با 800 هزار شغل به ثبت رسید، کنار می زند.

    در ماه مارس 701 هزار شغل از بین رفت و به زنجیره اشتغالزایی که از سپتامبر 2010 آغاز شده بود، پایان داد.

    پیش‌بینی می‌شود نرخ بیکاری در آوریل به سقف تاریخی 16 درصد برسد و این رقم نیز بالاترین نرخ بیکاری را که پس از جنگ جهانی دوم با 10.8 درصد در نوامبر 1982 به ثبت رسید، پشت سر خواهد گذاشت.

    براساس آمار، نرخ بیکاری در ماه مارس با افزایش 0.9 واحد درصدی به 4.4 درصد رسید؛ این رقم بالاترین نرخ بیکاری ماهانه از ژانویه 1975 به بعد محسوب می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی