عصر بازار

مبلغ تسهیلات حمایتی کرونا برای کسب و کار‌های مختلف مشخص شد

عصر اعتبار- با شیوع ویروس کرونا دولت تسهیلات حمایتی ویژه‌ای را به کارفرمایان مشمول اختصاص داد تا با فشار اقتصادی دوران کرونا مقابله کنند.

مبلغ تسهیلات حمایتی کرونا برای کسب و کار‌های مختلف مشخص شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، با شیوع ویروس کرونا دولت تسهیلات حمایتی به کارفرمایان مشمول اختصاص داد تا با فشار اقتصادی دوران کرونا مقابله کنند، اما سئوالاتی به وجود آمد مبنی بر اینکه رقم این تسهیلات چقدر است؟

    رقم این تسهیلات که دولت برای کاهش فشار اقتصادی به کسب و کار‌ها پرداخت می‌کند به تعداد افراد شاغل در هر بنگاه بستگی دارد.

    به ازای هر کارگر شاغل 12 میلیون تومان به کارفرمای متقاضی پرداخت می‌شود، 70 درصد این مبلغ برای پرداخت مزد شاغلان و 30 درصد آن برای هزینه‌های عملیاتی کسب و کار است.

    اما کسب و کار‌هایی که طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیل شدند به ازای هر شاغل 16 میلیون تومان تسهیلات دریافت خواهند کرد، 50 درصد این مبلغ برای پرداخت هزینه‌های دستمزد و 50 درصد آن نیز برای سایر هزینه‌های عملیاتی کسب و کار است.

    باید به این موضوع توجه کرد که نرخ سود این تسهیلات 12 درصد و دوره بازپرداخت آن 24 ماه است، همچنین هزینه کردن تسهیلات دریافتی از سوی کارگران در محلی غیر از موارد تعیین شده مجاز نیست.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی