عصر بازار

بالاترین نرخ بیکاری بعد از جنگ جهانی دوم در آمریکا ثبت شد

عصر اعتبار- توقف کامل اقتصاد آمریکا به واسطه ویروس کرونا در ماه آوریل بازار کار آمریکا را ویران کرد و باعث اخراج ۲۰.۵ میلیون نفر از مشاغل غیرکشاورزی آمریکا شد.

بالاترین نرخ بیکاری بعد از جنگ جهانی دوم در آمریکا ثبت شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، طبق گزارش وزارت کار آمریکا توقف کامل اقتصاد این کشور به واسطه ویروس کرونا در ماه آوریل بازار کار آمریکا را ویران کرد و باعث اخراج 20.5 میلیون نفر از مشاغل غیرکشاورزی آمریکا شد و باعث سر به فلک کشیدن نرخ بیکاری تا 14.7 درصد شد.

    هر دو این ارقام در بعد از جنگ جهانی دوم تا کنون بی‌سابقه هستند و بر تأثیر مخرب عمیق اقدامات و محدودیت‌های مقابله با ویروس کرونا بر اقتصاد آمریکا تاکید دارند.

    البته اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی داوجونز پیش‌بینی کرده بودند 21.5 میلیون نفر اخراج شوند و نرخ بیکاری تا 16 درصد جهش کند.

    نرخ واقعی بیکاری که شامل کارگرانی است که فعلاً دنبال شغل نمی‌گردند و کسانی که در کارهای با ساعت کاری کم مشغول هستند در این ماه به 22.5 درصد جهش کرد.

    رکورد بیکاری قبلی دوره بعد از جنگ جهانی دوم 10.8 درصد بود، اما نرخ بیکاری در دوره ناامیدی بزرگ اقتصادی تا 24.9 درصد هم بالا رفته بود. در بحران اقتصادی بزرگ سال 2009 هم در ماه اکتبر نرخ بیکاری به رکورد 10 درصد رسیده بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی