عصر بازار

افزایش ۴۲ درصدی تسهیلات اعطایی ریالی بانک توسعه صادرات ایران در سال ۱۳۹۸

عصر اعتبار- تسهیلات اعطایی ریالی بانک توسعه صادرات ایران در سال مالی ۹۸ به منظور حمایت از واحدهای تولیدی صادراتی، با رشد ۴۲ درصدی نسبت به سال ۹۷ مواجه بوده و از رقم ۵۱ میلیارد و ۴۰۳ میلیون ریال به ۷۲ میلیارد و ۸۱۳ میلیون ریال رسیده است.

افزایش ۴۲ درصدی تسهیلات اعطایی ریالی بانک توسعه صادرات ایران در سال ۱۳۹۸
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، تسهیلات اعطایی این بانک طی سال 1398 به مبلغ 84 میلیارد و 359 میلیون ریال رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن یعنی 1397، 35 درصد رشد داشته است. لازم به ذکر است که رقم تسهیلات اعطایی بانک در سال 1397، مبلغ 62 میلیارد و 642 میلیون ریال بوده است.
    بانک توسعه صادرات ایران به منظور تقویت بنیه مالی خود جهت حمایت مالی از شرکت ها و موسسات صادراتی، اقدام به سپرده گیری از صندوق توسعه ملی نموده است. مبلغ سپرده گذاری صندوق توسعه ملی در سال 98 بالغ بر 35 میلیارد و 600 میلیون ریال بود که در مقایسه با رقم 26میلیارد و200 میلیون ریالی سال 97، رشد 26 درصدی را تجربه نموده است.
    حمایت مالی از شرکت های دانش بنیان یکی دیگر از بخش هایی است که در سال گذشته مورد توجه ویژه بانک توسعه صادرات ایران بوده، بر همین اساس در سال 98، بانک اقدام به اعطای تسهیلات به مبلغ یک میلیارد و851 میلیون ریال جهت پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان نموده که این رقم نسبت به سال 97، با رشد 22 درصدی مواجه بوده است. قابل توجه اینکه در سال 97 مبلغ تسهیلات اعطایی به این بخش رقم یک میلیارد و 514 میلیون ریال بوده است.
    در سال 98 یکی دیگر از بخش هایی که در بانک توسعه صادرات ایران با اعطای تسهیلات ریالی و ارزی مورد توجه قرار گرفته است، شرکت های کوچک و متوسط می باشند. در این بخش بانک با اعطای اعتباراتی به مبلغ 8 میلیارد و 130 میلیون ریال، رشد 8.5 درصدی را نسبت به سال 97 تجربه کرد. بر همین اساس تسهیلات اعطایی در سال 97 و در بخش مذکور، مبلغ 7 میلیارد و 493 میلیون ریال گزارش شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی