عصر بازار

موافقت صندوق بین‌المللی پول با وام اضطراری ۲.۷۷میلیارد دلاری مصر

عصر اعتبار- صندوق بین‌المللی پول به منظور کمک به مصر در پاندمی کرونا که صنعت گردشگری این کشور را متوقف کرده و موجب فرار هنگفت سرمایه از آن شده، با وام اضطراری ۲.۷۷ میلیارد دلاری به قاهره موافقت کرد.

موافقت صندوق بین‌المللی پول با وام اضطراری ۲.۷۷میلیارد دلاری مصر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، هیات اجرایی صندوق بین المللی پول اعلام کرد که همچنان ارتباط و تعامل خود را با دولت مصر و بانک مرکزی این کشور حفظ کرده و در صورت لزوم آماده ارائه کمک و حمایت بیشتر است.

    «جفری اوکاموتو» معاون اول صندوق بین المللی پول گفت که مصر برای پر کردن شکاف ایجاد شده در بودجه، کاهش بار ایجاد توازن و حفظ ثبات اقتصاد کلان خود که آن را به سختی به دست آورده است، به «کمک مضاعف و فوری» وام‌دهندگان دو و چندجانبه احتیاج دارد.

    وزارت بهداشت مصر تاکنون در مجموع بالغ بر 9 هزار و 500 مورد ابتلا و 533 تلفات مرتبط با کووید-19 گزارش کرده است. شیوع کرونا به تعطیلی بخش گردشگری مصر به عنوان عمده منبع درآمد این کشور منجر شده و درآمدزایی آن را از طریق کانال سوئز و همچنین نقل و انتقال پول توسط کارگران مصری خارج از کشور را در معرض خطر قرار داده است. ذخایر ارزی مصر از 45.5 میلیارد دلار در پایان فوریه به 37 میلیارد دلار کاهش یافته است.

    دولت مصر برای تحدید شیوع کرونا، اقداماتی را از جمله حکومت نظامی شبانه و تعطیلی کافه‌ها و مسجدها اتخاذ کرده است اما به منظور فعال نگه داشتن اقتصاد، از اعمال قرنطینه کامل ناتوام مانده است.

    بنا به گفته اوکاموتو، این اعتبار جدید می‌تواند به مقامات مصر در راستای تداوم هزینه در بخش بهداشت، رفاه اجتماعی و حمایت از بخش ها و گروه‌هایی که بیشتر تحت تاثیر قرار گرفته و آسیب پذیرترند، کمک کند و در عین حال کاهش ذخایر بین المللی این کشور را تحدید کند.

    وی در ادامه اضافه کرد که همزمان با تعدیل و کاهش بحران، اهمیت دارد که قاهره به اتخاذ اقدامات در راستای کاهش سطح بدهی‌های خود و اعمال و اجرای اصلاحات ساختاری ادامه دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی