عصر بازار

انتظار دژپسند از بازار سرمایه؛

هر هفته سهام یک شرکت خصوصی عرضه شود

عصر اعتبار- وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر ضرورت دستیابی به رشد اقتصادی مقبول و با تقدیر از جهد و اشتیاق بخش خصوصی برای پیوستن به بورس، گفت: امیدواریم طی برنامه‌ای مدون ترتیبی اتخاذ شود که دست‌کم هفته‌ای یک شرکت بزرگ بخش خصوصی، سهام خود را در بورس عرضه کند.

هر هفته سهام یک شرکت خصوصی عرضه شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، امروز (سه‌شنبه) نود و چهارمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد و بررسی مشکلات تسهیلات گیرندگان ارزی موضوع جزء "د" بند 6 قانون بودجه سال 1388 و مشکلات صادر کنندگان در رابطه با تصمیمات بانک مرکزی در خصوص نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات در سال 1399 و رفع تعهد ارزی سال 1398 در دستور کار این جلسه شورا قرار داشت.

    فرهاد دژپسند در این نشست با تاکید بر ضرورت دستیابی به رشد اقتصادی مقبول و با تقدیر از جد و جهد و اشتیاق بخش خصوصی برای پیوستن به بورس، اظهار کرد: امیدواریم طی برنامه‌ای  مدون ترتیبی اتخاذ شود که دست‌کم هفته‌ای یک شرکت بزرگ بخش خصوصی، سهام خود را در بورس عرضه کند.

    نمره قابل وزارت اقتصاد در مقابله با کرونا

    وی ادامه داد: خوشبختانه در زمینه حمایت از بخش خصوصی در شرایط کرونا، ما از همه بخش‌ها پیش‌روتر بودیم و وقتی پیشنهاد امهال مالیاتی مودیان آسیب دیده از کرونا را ارائه دادیم، هنوز این موضوع، زیاد جدی نشده بود و حتی اتاق‌های بازگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، تعاون و اصناف هم یک هفته بعد، پیشنهاد خود را در این خصوص مطرح کردند.

    به گفته وزیر اقتصاد، تدابیر متخذه توسط دولت و همکاری بخش خصوصی با سایر قوا موجب شد در خیلی زمینه‌ها در شرایط کرونایی، نمره قابل قبولی بگیریم.

    میزان سرمایه مورد نیاز برای تحقق جهش تولید

    دژپسند افزود: حداقل هزار هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای تحقق جهش تولید نیاز است که باید بخش‌های دولتی، خصوصی و تعاونی با هم افزایی، در این امر مهم نقش آفرین باشند.

    وی در پایان سخنانش گفت: با توجه به اهمیت مدیریت شرایط اقتصادی پساکرونا در راستای تحقق جهش اقتصادی، ارائه پیشنهادات مشخص از سوی فعالان بخش خصوصی در این ارتباط مورد انتظار است؛ لذا دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی نسبت به جمع آوری و تجزیه و تحلیل پیشنهادات اقدام و نتیجه برای بررسی و تصمیم گیری در دستور کار جلسه بعدی شورا قرار دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو