عصر بازار

سرمایه‌گذاری چین در آمریکا به کمترین میزان در ۱۰ سال گذشته رسید

عصر اعتبار- سرمایه‌گذاری چین در آمریکا در سال ۲۰۱۹ به ۵ میلیارد دلار رسیده است که کمترین میزان از زمان بحران بزرگ اقتصادی ۱۰ سال پیش تاکنون به شمار می‌رود.

سرمایه‌گذاری چین در آمریکا به کمترین میزان در ۱۰ سال گذشته رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، دفترپروژه سرمایه‌گذاری چین، آمریکا در آخرین گزارش خود اعلام کرد چینی‌ها در سال 2019 تنها 5 میلیارد دلار در آمریکا سرمایه‌گذاری کرده که نسبت به سال قبل،‌ کاهش داشته و کمترین میزان از زمان بروز رکود بزرگ اقتصادی در 10 سال پیش تا کنون بوده است.

    از جمله دلایل کاهش سرمایه‌گذاری چین در آمریکا اعمال محدودیت در خروج سرمایه در چین، افزایش قوانین نظارتی در آمریکا، کاهش رشد اقتصادی چین، و تشدید تنش تجاری بین دو کشور است.

    طی هفته‌های گذشته شاهد تشکیل دوباره تنش بین چین و آمریکا، به خاطر شیوع ویروس کرونا که حالا تعداد مبتلایان آن از مرز 4 میلیون گذشته وبیش از 270 هزار نفر را به کام مرگ کشانده است، هستیم.

    رئیس‌جمهور آمریکا، روز جمعه گفت که درباره پایان دادن به توافق تجاری با طرف چینی و یا ادامه آن، مردد است.

    ترامپ چینی‌ها را متهم کرده که ویروس کرونا را در یک آزمایشگاه در شهر ووهان تولید کردند و تهدید کرده تعرفه‌های جدیدی علیه چینی‌ها اعمال خواهد کرد.

    شیوع کرونا به از دست رفتن 10 ها میلیون فرصت شغلی طی ماه گذشته در آمریکا منجر شده است.

    ترامپ همچنین تهدید کرده در صورتی که چینی‌ها نتوانند به تعهد خود برای افزایش واردات کالا از آمریکا عمل کنند این توافق را لغو خواهد کرد.

    از سوی دیگر، چینی‌ها نه تنها در سال 2020 واردات خود از آمریکا را افزایش نداده بلکه شاهد کاهش 10 درصدی صادرات آمریکا به چین هستیم.

    بر اساس گزارشات حتی پیش از شیوع کرونا، سرمایه‌گذاری طرف چینی در آمریکا کاهش یافته بود.

    تحقیق دفتر مذکور حاکی از آن است که برخلاف کاهش سرمایه‌گذای چین در آمریکا، سرمایه‌گذاری آمریکا در چین افزایش یافته و به 14 میلیارد دلار در سال 2019 رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی