عصر بازار

نئوبانک آلمان به سپرده‌های بانکی بیت‌کوین ۴.۳ درصد سود می‌دهد

عصر اعتبار- نئوبانک آلمانی «بیتوالا» که پیش‌تر امکان ایجاد حساب بانکی بیت‌کوین از طریق اپلیکیشن را فراهم آورده بود، حالا از عرضه سود تا سقف ۴.۳ درصد به حساب‌های بیت‌کوین خبر داد.

نئوبانک آلمان به سپرده‌های بانکی بیت‌کوین ۴.۳ درصد سود می‌دهد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، تمامی 80 هزار کاربر بیتوالا به لطف مشارکت این نئوبانک با پلتفرم اعطای وام رمزارز موسوم به سلسیوس نتورک، از این پس می‌توانند بیت‌کوین خریداری کرده، آن را در یک حساب بانکی نگه داشته و به ازای آن سود بانکی دریافت کنند.

    بیتوالا، یک استارت‌آپ کریپتو واقع در برلین است که قصد دارد به‌واسطه راه‌اندازی اپلیکیشن بانکداری ویژه بیت‌کوین برای اندروید و آی‌اواس، استفاده از بیت‌کوین را برای طرفداران کریپتو تسهیل کند.

    براساس گزارش defiprime.com، بیتوالا نخستین بانک کلاسیکی است که بابت سپرده بیت کوین در حساب‌هایش سود پرداخت م‌ کند؛ البته سه فین‌تک دیگر محصولات مشابهی را با سود سالیانه 8.6 درصد عرضه می کنند اما تفاوت بیتوالا این است که نظارت بیشتری روی آن وجود دارد و تحت مجوز سولاریس بانک آلمان، در 32 کشور اتحادیه اروپا خدمات پولی و رمزارزی ارائه می‌دهد.

    کاربران می‌توانند با خریداری بیت کوین به ارزش دست کم 30 یورو، آن را در یک حساب رایگان موسوم به «حساب بهره بیت کوین» نگه داشته و به طور هفتگی سود دریافت کنند. بیت کوین موجود در حساب‌ها از طریق سلسیوس نتورک به «شرکای امین» وام داده می‌شود. سرمایه بیت‌کوین موجود در حساب نیز بلافاصله قابلیت تبدیل به یورو را دارد.

    «بن جونز» مدیرعامل بیتوالا از «بیت کوین هالوینگ» به عنوان یادآوری برای این موضوع یاد کرد که «پول بی‌پشتوانه تا ابد قادر به حفظ و افزایش ارزش خود نیست.»

    طی چهار سال گذشته استارت‌آپ‌های نئوبانک در تلاش برای ایجاد پیوند مابین پول بی‌پشتوانه و صنعت سرمایه گذاری رمزارز ظهور کرده‌اند اما تعداد کمی از این استارت‌آپ‌ها قادر به کسب تمامی مجوزهای بانکی شده و علاوه بر این هیچکدام حساب بانکی بیت کوین ارائه نمی‌کردند.

    استارت‌آپ ریوُلت در اروپا در اواخر سال 2018 تمامی مجوزهای بانکی را به دست آورد اما از کسب مجوز فعالیت بانکی توسط استرالیا ناکام ماند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو