عصر بازار

۲۰ میلیون کارگر و بازنشسته منتظر مصوبه جدید شورای عالی کار هستند

عصر اعتبار- رئیس کانون کارگران بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی گفت: ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بازنشسته تأمین اجتماعی و ۱۷ میلیون کارگر منتظر هستند تا تکلیف حداقل حقوق‌ها در شورای عالی کار مشخص شود.

۲۰ میلیون کارگر و بازنشسته منتظر مصوبه جدید شورای عالی کار هستند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، علی دهقان‌کیا رئیس کانون بازنشستگان کارگری سازمان تأمین اجتماعی درباره سرانجام افزایش و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اظهار داشت: قرار بود در روز چهارشنبه هفته گذشته شورای عالی کار تشکیل شود و در خصوص موضوعات مربوط به افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان تصمیم‌گیری لازم صورت گیرد که متأسفانه به دلیل عدم حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت این جلسه لغو شد.

    وی یادآور شد:‌ با توجه به شکایتی که نماینده‌های کارگری در شورای عالی کار انجام داده‌اند منجر به این شد که رئیس قوه قضاییه با سازمان بازرسی کل کشور دستور دهد گزارشی در این خصوص تهیه شود و مقرر شد که جلسه مجدد شورای عالی کار تشکیل شود و مستندات را مجدداً بررسی کنند ولی متأسفانه این جلسه برگزار نشد.

    رئیس کانون بازنشستگان کارگری سازمان تأمین اجتماعی بیان داشت: 3 میلیون و 300 هزار بازنشسته تأمین اجتماعی و 17 میلیون کارگر منتظر هستند تا تکلیف حداقل حقوق‌ها مشخص شود. اخیراًَ نیز وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بحث حق مسکن را مطرح کرده ولی موضوع ما این نیست و ما به دنبال افزایش حداقل حقوق‌ها هستیم و 20 میلیون کارگر و بازنشسته منتظرند جلسه شورای عالی کار این موضوع را تعیین تکلیف کند.

    دهقان‌کیا گفت: 8 سال است که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را مطرح می‌کنند و قرار بود امسال طلسم این موضوع شکسته شود و سازمان تأمین اجتماعی این اقدام را انجام دهد اخیراً هم مطرح شده دولت 12 شرکت را بابت بدهی به تأمین اجتماعی واگذار کرده است. اگر این شرکت‌ها ورشکسته و زیان‌ده است چرا آن را به تأمین اجتماعی دادند سازمان نیاز به 17 میلیارد تومان پول برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان دارد.

    وی افزود: وزیر تعاون، کار و تأمین اجتماعی مدیرعامل تأمین اجتماعی و رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه باید این موضوع را تعیین تکلیف کنند و انتظار ما این است که افزایش حقوق همراه با همسان‌سازی اتفاق بیفتد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی