عصر بازار

بانک‌ها حق خرید سهام عدالت از مردم را ندارند

عصر اعتبار- بانک‌ها با فعالیت خود در بورس اوراق مردم را به فروش برسانند و پولش را به مردم برگردانند و حق ندارند سهام را خریداری کنند.

بانک‌ها حق خرید سهام عدالت از مردم را ندارند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سهام عدالت که با روش‌های متفاوت مستقیم و غیر مستقیم ارائه شده این روز‌ها ذهن بسیاری از مشمولان را برای مدیریت سهام شان مشغول کرده است. اخیرا بانک‌ها برای سهولت فروش و رسیدن به سود این سهام وارد میدان شده اند. البته طبق تایید رئیس جمهور، بانک‌ها حق خرید سهام را از مردم ندارند.

    حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت ضمن تاکید بر تامین کالا‌های اساسی گفت: مردم نگران تامین کالا‌های اساسی شان نباشند ارز لازم برای تامین کالا‌های اساسی داریم.

    او با اشاره به وضعیت کشاورزی هم تاکید کرد: وضع کشاورزی مناسب بوده و گندم به اندازه نیاز تولید شده و دولت خریداری می‌کند.

    روحانی در خصوص صادرات غیر نفتی نیز تصریح کرد: در صادرات غیر نفتی وضعیت مطلوبی داریم، البته دو ماه اخیر به دلیل شیوع کرونا مرز‌ها کاملا بسته یا نیمه بسته بودند. مردم هیچ نگرانی برای کالا‌های اساسی نباید داشته باشد. ما ارز لازم برای تامین کالا‌های اساسی در اختیار داریم و خرید‌های لازم برای کالا‌های اساسی انجام شده و انجام خواهد شد. مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

    او با بیان اینکه شرایط صادرات غیرنفتی ما امسال مطلوب است، گفت: مرز‌ها همه گشایش می‌یابد و صادرات غیرنفتی افزایش پیدا خواهد کرد و ارز به بخش نیما سرازیر خواهد داشت. دیروز در جلسه اقتصادی و امروز  به رئیس بانک مرکزی تاکید کردم باید شرایط ارزی به شرایط تعادل برگردد.

    روحانی گفت: تصمیماتی که برای رفاه مردم در بخش سهام عدالت گرفتیم، قدم به قدم اجرا می‌شود و امیدوارم مردم بتوانند در خرداد با مراجعه به شعبات بانک‌ها  سهام خود را عرضه کنند.

    رئیس جمهور تاکید کرد: بانک‌ها با فعالیت خود در بورس اوراق مردم را به فروش رسانده و پولش را به مردم برگردانند اما خودشان هم حق ندارند سهام را خریداری کنند.

    روحانی با اشاره به شرایط سخت در کشور گفت: در این زمینه شورای عالی بورس و وزیر اقتصاد همه تلاش خود را انجام خواهند داد که مردم در شرایط بهتری در امسال باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی