عصر بازار

در نامه به رئیس‌کل بانک مرکزی مطرح شد؛

درخواست تشکل‌های صنفی بیمه برای توقف طرح حذف کارت ثالث

عصر اعتبار- جمعی از تشکل‌های صنفی صنعت بیمه در نامه‌ای به رئیس کل بیمه مرکزی، خواستار توقف اجرای طرح حذف کارت ثالث از فرایند صدور بیمه شخص ثالث شدند.

درخواست تشکل‌های صنفی بیمه برای توقف طرح حذف کارت ثالث
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، جمعی از تشکل‌های صنفی صنعت بیمه در نامه‌ای به رئیس کل بیمه مرکزی خواستار توقف اجرای طرح حذف کارت ثالث از فرایند صدور بیمه شخص ثالث شدند.

    در این نامه آمده است:

    احتراما، ضمن اعلام آگاهی از ابلاغ بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حذف کارت ثالث از فرآیند صدور بیمه نامه‌های شخص ثالث و با عنایت به رسالت تشکل‌های صنفی فعالان صنعت بیمه کشور، مبنی بر حمایت از حقوق نمایندگان و حفظ آرامش فضای کسب و کار و حراست از منافع ذینفعان شرکت اعم از بیمه‌گزاران و واسطه‌های بیمه (کارگزاران، بازاریابان و کارکنان دفاتر) در جهت توسعه فرهنگ بیمه و در نهایت توسعه صنعت بیمه، که همگی می‌بایستی زیر چتر حمایتی آن نهاد محترم و شرکت های بیمه باشند به استحضار می‌رساند:

    رصد دقیق فعل و انفعالات چند روز گذشته فضای حاکم بر محیط کسب و کارهای بیمه‌گری بعد از انتشار خبر فوق که همه را سردرگم نموده است و بعضا طی جلسات مشترک تشکل‌های نمایندگان بیمه با مدیران و دست اندرکاران این نتیجه حاصل شده و همگی متفق‌القول شده‌اند که زمان اجرای این طرح به هیچ وجه مناسب و به صلاح جامعه هدف نمی‌باشد، لذا از حضرتعالی تقاضا دارند از اجرایی شدن طرح در این مقطع زمانی ممانعت به‌عمل آورند.

    بدیهی است که حذف فیزیکی کارت ثالث هیچ منعی با تسهیل دسترسی به اطلاعات بیمه ای برای بیمه گزاران ندارد زیرا در حال حاضر نیز بیمه‌گذاران می‌توانند از طریق سامانه سنهاب سوابق بیمه ای خود را دریافت نمایند. عدم وجود بستر اینترنتی مناسب در اقصی نقاط کشور و عدم اشراف بخش عظیمی از آحاد جامعه به فرآیند خرید در بستر اینترنتی، روشن نبودن چگونگی اجرای طرح (الگوریتم اجرای برنامه و یکسانی آن در کلیه شرکت‌های بیمه‌گر) و عدم توجه کامل به حقوق کلیه ذینفعان صنعت بیمه و  تبعات منفی ناشی از آن، اجرای  این امر را مشکل می‌نماید.

    اگرچه اذعان داریم که استفاده از فناوری نوین نه تنها مفید و ضروری است بلکه اجتناب ناپذیر است، لیکن به رغم تمامی فعالیت های انجام شده در صنعت بیمه، زیرساخت مناسب جهت آموزش ( به منظور لحاظ حقوق آنان و جلوگیری از ضیاع حقوق بیمه‌گران ) و همچنین ملاحظات کافی در حفظ منافع شبکه نمایندگی بیمه رعایت نشده است. ضمنا حقوق ناشی از برندینگ شرکت‌های بیمه‌گر نیز مورد نظر قرار نگرفته است و همچنین مسائل فنی صدور بیمه نامه می‌بایست با دقت بیشتری مورد توجه قرار گیرند.

    لذا درخواست می‌نماید با قید فـوریت نسبت به تشکیل جلسه درجهت بررسی  و رفع مشکلات مطروحه با حضور سندیکای بیمه‌گران و نمایندگان صنف با حضور جنابعالی اقدام گردد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی