عصر بازار

عضو هیات رئیسه مجلس اعلام کرد:

اولویت‌ مجلس یازدهم تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت

عصر اعتبار- عضو هیات رئیسه مجلس اعلام کرد: تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت یکی از اولویت‌های مجلس یازدهم است زیرا در حال حاضر برخی افراد علیرغم اینکه واجد شرایط هستند، از سهام عدالت محروم شدند.

اولویت‌ مجلس یازدهم تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، حسینعلی حاجی‌دلیگانی با اشاره به ضرورت واگذاری سهام عدالت به جاماندگان، گفت: اگرچه سهام عدالت با هدف حمایت از اقشار آسیب پذیر واگذار شد اما در حال حاضر بی عدالتی بر آن حاکم است زیرا بسیاری از واجدین شرایط از داشتن این سهام محروم هستند.

    نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس افزود: جاماندگان سهام عدالت به گروه‌های مختلفی تقسیم می شوند؛ علیرغم اینکه برخی افراد در سال 86، توان مالی مناسبی نداشتند اما از داشتن سهام عدالت محروم شدند، برخی دیگر نیز در حال حاضر به دلیل بروز مشکلات اقتصادی جزو اقشار آسیب پذیر محسوب شده و سهام عدالت باید به آنها واگذار شود.

    وی با بیان اینکه باید با طراحی سازوکاری مناسب شرایط را برای ثبت نام جاماندگان سهام عدالت فراهم کرد، اظهار کرد: براساس قانون، سهام عدالت باید به شش دهک پایین از نظر درآمدی واگذار می شد در حالیکه دولت این سهام را براساس اقشار مختلف واگذار کرد، این روش اجرایی موجب شد علیرغم اینکه برخی افراد از نظر مالی جزو واجدین شرایط بودند اما از آنجا که در لیست اقشار اعلام شده، نبودند، نتوانند برای سهام عدالت ثبت نام کنند.

    نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت یکی از اولویت‌های مجلس یازدهم خواهد بود زیرا در حال حاضر برخی افراد علیرغم اینکه واجد شرایط هستند، از سهام عدالت محروم هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی