عصر بازار

حجم نقدینگی از ۲۷۰۰ هزار میلیارد تومان فراتر رفته است

عصر اعتبار- نماینده مردم کاشان در مجلس گفت: ‌در حال حاضر حجم نقدینگی از ۲۷۰۰ هزار میلیارد تومان فراتر رفته است.

حجم نقدینگی از ۲۷۰۰ هزار میلیارد تومان فراتر رفته است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، سید جواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان در جریان ارائه گزارش اقتصادی دولت به مجلس، اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه برخی موارد تعیین شده که به وزارت امور اقتصادی و دارایی مربوط می شود که یکی از آنها مربوط به بهبود فضای کسب و کار است، در این زمینه لازم است تا گزارشی ارائه شود.

    وی با طرح این سوال که بانک‌ها چه تمهیداتی برای سال جهش تولید در نظر گرفته اند،‌ افزود: گزارش اتاق تعاون در این خصوص گزارش مطلوبی نبود.

    ساداتی نژاد ادامه داد: شاخص فلاکت، ضریب جینی، معیشت مردم و تورم در چه شرایطی قرار دارد؟ در حال حاضر حجم نقدینگی از 2700 هزار میلیارد تومان فراتر رفته است.

    نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه در حال حاضر شمش فولاد در بورس کالا عرضه می شود، خاطرنشان کرد: با بورس بازی قیمت شمش فولاد 20 درصد از قیمت فوب خلیج فارس بیشتر شده، با این قیمت چگونه می توان میلگرد تولید کرد.

    وی با تاکید بر اینکه چرا بانک ها قوانین را رعایت نمی کنند، عنوان کرد: در حال حاضر قانون حذف ربح مرکب به درستی توسط بانک ها اجرا نمی شود و بانک ها بنگاهداری را رها نمی کنند و با بخش خصوصی در حال رقابت هستند.

    ساداتی نژاد با بیان اینکه در برخی از مناطق کشور تمرکز خاص تولید وجود دارد، تصریح کرد: در منطقه کاشان بیش از 2000 کارخانه ریسندگی و بافندگی وجود دارد، بانک ها اعلام می کنند 70 درصد فروش سال گذشته تسهیلات در اختیار این واحدهای تولیدی قرار می دهند، اما با افزایش 4 برابری قیمت مواد اولیه امکان تولید وجود ندارد.

    وی با اشاره به اینکه در برخی از مناطق گردش مالی شهرستان ها بیشتر از برخی استان ها است، ادامه داد: چه تفویض اختیاراتی شده تا بانک ها در اینگونه شهرستان ها از تولید حمایت کنند؟

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی