عصر بازار

تداوم فعالیت صندوق پس‌انداز مسکن یکم در انتظار تصمیم بانک مرکزی

عصر اعتبار- مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن از مشارکت ۶۵۸ هزار نفر در صندوق پس‌انداز مسکن یکم تاکنون خبر داد و گفت: چندی پیش با بانک مرکزی مکاتبه‌ای برای روند صندوق داشتیم که منتظر اعلام نتیجه هستیم.

تداوم فعالیت صندوق پس‌انداز مسکن یکم در انتظار تصمیم بانک مرکزی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، محمدحسن مرادی در خصوص میزان مشارکت مردم در صندوق پس‌انداز مسکن یکم، گفت: طبق آخرین آمار، حدودا 658 هزار نفر از ابتدای طرح تاکنون در حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم افتتاح حساب کرده‌اند که از این تعداد، حدودا 19 درصد معادل 23 هزار نفر انصراف دادند و حدود 32 درصد معادل 211 هزار و 315 حساب از تسهیلات استفاده کردند.

    مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن ادامه داد: در حدود 323 هزار حساب که نیمی از حساب‌های صندوق پس‌انداز مسکن یکم هستند باقیمانده‌اند که پیش‌بینی می‌شود اگر با همان الگوی گذشته روند دریافت تسهیلات و یا انصراف ادامه داشته باشد در حدود 200 هزار نفر دیگر از این تسهیلات استفاده کنند.

    مرادی افزود: در مجموع پیش‌بینی می شود که حدود 400 هزار نفر از صندوق پس انداز مسکن یکم در کل استفاده کنند. به این ترتیب که تاکنون در حدود 50 درصد دارندگان حساب صندوق پس انداز مسکن یکم معادل 32 درصد از تسهیلات استفاده و 19 درصد فسخ قرار داد کردند که اگر با همین روند ادامه یابد و 30 درصد تسهیلات دریافت کنند و 20 درصد انصراف بدهند حدود 400 هزار نفر از صندوق پس انداز مسکن یکم استفاده خواهند کرد.

    وی در خصوص دلایل احتمالی انصراف برخی از متقاضیان این حساب نیز توضیح داد: حدود 23 هزار نفری که معادل 19 درصد دارندگان حساب صندوق پس انداز مسکن یکم است انصراف دادند که بنا به دلایلی از جمله افزایش قیمت ها و متناسب نبودن میزان تسهیلات با قیمت مسکن این اتفاق رخ داده است.

    مرادی یادآور شد: در مجموع حدود 50 درصد از دارندگان حساب صندوق پس انداز مسکن یکم معادل 32 درصد از تسهیلات صندوق استفاده کردند و معادل 19 درصد فسخ قرارداد کردند. مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن گفت: صندوق پس انداز مسکن یکم از 18 خرداد 94 راه اندازی شد و بازه زمانی آن پنج ساله بوده که هم اکنون نیز دوره آن سپری شده، اما اخیرا با بانک مرکزی مکاتبه ای برای روند کار صندوق پس انداز مسکن یکم داشتیم که منتظر اعلام نتیجه از سوی بانک مرکزی هستیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو