عصر بازار

بدون مراجعه حضوری و به صورت آنلاین:

احراز هویت سجام را با همراه بانک مهر ایران انجام دهید

عصر اعتبار- بانک قرض الحسنه مهر ایران امکان انجام فرآیند احراز هویت سجام را از طریق نرم‌افزار همراه بانک خود فراهم کرده است.

احراز هویت سجام را با همراه بانک مهر ایران انجام دهید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، افرادی که می‌خواهند در بورس فعالیت کنند، لازم است برای دریافت کد بورسی، به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و کار احراز هویت سجام را انجام دهند، اما بانک قرض الحسنه مهر ایران امکان انجام این فرآیند را از طریق نرم‌افزار همراه بانک خود فراهم کرده است.

    احراز هویت حضوری سجام در ابتدا از طریق دفاتر خدمات پیشخوان دولت انجام می شد، اما بعد از مدت ها به دنبال افزایش تقاضا برای دریافت کد بورسی و نیز ازدحام جمعیت در این دفاتر، بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز این امکان را بر روی همراه بانک خود فراهم کرد. هموطنان می توانند با مراجعه به سایت بانک قرض الحسنه مهر ایران به نشانی http://www.qmb.ir نسبت به نصب و راه اندازی این اپلیکیشن اقدام کنند.

    برای انجام احراز هویت آنلاین لازم است که فرد در سامانه سجام ثبت‌نام و کد رهگیری را دریافت کرده باشد، همچنین نیاز است که متقاضی دارای کارت ملی هوشمند بوده یا رسید ثبت‌نام کارت ملی را در اختیار داشته باشد و به شماره موبایل ثبت شده در سامانه سجام نیز دسترسی داشته باشد.

    آن دسته از متقاضیان که دارای این شرایط هستند، می‌توانند از طریق همراه بانک مهریران به بخش احراز هویت آنلاین سجام مراجعه و اطلاعات خواسته شده را وارد کنند. در مرحله بعد کد پیامک شده به شماره موبایل ثبت شده در سامانه سجام را وارد می‌کنید و بعد از آن نوبت به ارسال یک عکس سلفی از چهره و یک عکس هم از نمونه امضای شما می‌رسد. مرحله بعدی شامل ارسال یک ویدئو از خودتان طبق شرایطی است که در همان صفحه توضیح داده شده؛ به‌طوری که جمله‌ای را که برای شما نمایش داده می‌شود، می‌خوانید.

    پس از اینکه ویدئو ارسال شد، نوبت به تأیید اطلاعات و مدارک می‌رسد. از صحت آن‌ها مطمئن شوید و گزینه  تأیید نهایی اطلاعات را لمس کنید. سپس وارد درگاه پرداخت الکترونیکی می‌شود و می‌توانید کارمزد احراز هویت را با کارت هر یک از بانک‌های عضو شتاب پرداخت کنید.

    اکنون صفحه تأیید به همراه کد پیگیری به شما نمایش داده می‌شود. مدارک شما در اسرع وقت توسط اپراتور بررسی می‌شود و در صورتی که اطلاعات وارد شده صحیح باشد، احراز هویت شما در سامانه سجام تأیید شده و کد بورسی شما از طریق پیامک برایتان ارسال خواهد شد.

    طی کردن این فرآیند چند دقیقه‌ای باعث می‌شود دیگر نیازی به مراجعات حضوری نباشد این در حالی است که فراگیری بیماری کرونا هنوز تمام نشده و گمانه‌زنی‌ها و نگرانی‌ها درباره آغاز موج دوم آن ادامه دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو