عصر بازار

وزیر امور اقتصاد و دارایی خبر داد:

پرداخت ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌ها در سال ۹۸

عصر اعتبار- دژپسند گفت: سال گذشته ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از طریق بانک‌ها پرداخت شد که تنها ۳۰۰ میلیارد تومان آن جدید هستند.

پرداخت ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌ها در سال ۹۸
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد دژپسند وزیر  امور اقتصادی و دارایی در سیزدهمین نشست هیات نمایندگی اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: اگر ما امروز اهداف و برنامه‌هایی را اعلام می‌کنیم و قصد داریم آن‌ها را اجرایی کنیم قطع به یقین دولت به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد و بخش خصوصی باید ورود پیدا کند و باید این تغییر نقش به سرعت صورت بگیرد و در اقتصادی که قصد دارد رشد مستمر داشته باشد باید دولت حضور حداقلی داشته باشد و میدان باید به بخش خصوصی سپرده شود.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: بخش خصوصی یار دوازدهم اقتصاد نیست و باید به عنوان یار اصلی نقش ایفا کند.  رشد اقتصادی با توجه به تنگنا‌هایی که وجود دارد مثبت شده است  و دشمن نتوانسته موفق عمل کند، اما برای کشوری برای ایران که دارای مردمی هوشمند است و منابع زیادی دارد این رشد کافی نیست.

    دژپسند بیان کرد: یک روزی ما در آمد نفتی زیاد و انباشت منابع زیادی داشتیم، اما امروز که این منابع را نداریم باید چکار کنیم، ما می‌توانستیم به واسطه روابط اجتماعی با تکنولوژی پایین کار کنیم، اما امروز باید با یک برنامه جدی کار کنیم و نمی‌توانیم بگذاریم که رشد سرمایه گذاری به در همین مقدار باقی بماند و باید نرخ رشد فن آوری ما افزایش پیدا کند.

    وی بیان کرد: اگر می‌گوییم سهم ما از جمعیت و وسعت در کشور یک درصد است نباید بگذاریم سهم اقتصاد کشورمان در جهان نیم درصد باقی بماند و باید در تامین مالی تسریع شود. در ایجاد اطمینان و محیط امن سرمایه گذاری رشد کنیم.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: باید در فضای کسب و کار بهبود  ایجاد کنیم و دولت قواعدی که برای کسب و کار می‌گذارد نباید دست و پا گیر باشد. به عنوان مثال مجوز نیروی انتظامی به اصناف می‌تواند از 53 روز به 15 روز کاهش پیدا کند. اگر ما به جایی مراجعه کردیم که در شروع کار مانع ایجاد کرد نباید با آن همراهی کنیم و اولین اقدام بهبود کسب و کار است.

    وی  بیان کرد: بانک‌ها با معوقاتی که دارند دچار مشکل هستند و سال گذشته 900 میلیارد تومان تسهیلات از طریق بانک‌ها داده شد که تنها 300 میلیارد تومان آن جدید هستند و همین بازپرداخت تسهیلات کمکی به واحد‌های تولیدی بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی