عصر بازار

بانک مرکزی کره جنوبی به فکر راه اندازی ارز دیجیتال افتاد

عصر اعتبار- بانک مرکزی کره جنوبی اعلام کرد یک هیئت شش نفره تشکیل داده تا مشاوره های لازم را در مورد راه اندازی و آزمایش ارز دیجیتال بانک مرکزی ارائه دهند.

بانک مرکزی کره جنوبی به فکر راه اندازی ارز دیجیتال افتاد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، بانک مرکزی کره جنوبی در حال تحقیقات در مورد ارز دیجیتال است و یک هیئت قانونی برای مشاوره در مورد نکات قانونی آن تشکیل داده است.

    بانک مرکزی کره جنوبی اعلام کرد این هیئت شش نفره که از متخصصان قانونی در بخش های مالی و فناوری اطلاعات و یک متخصص فناوری مالی تشکیل شده است، مشاوره های لازم را در مورد راه اندازی و آزمایش ارز دیجیتال بانک مرکزی ارائه می‌دهد.

    یکی از مقامات بانک مرکزی کره جنوبی گفت:« ما این گروه مشاوره را تشکیل داده ایم تا در مورد مسائل قانونی راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی بحث کنیم تا مشخص شود چه قوانینی باید اصلاح شوند تا فرایند انتشار احتمالی این ارز دیجیتال هموارتر شود».

    بانک مرکزی کره جنوبی در دسامبر سال گذشته میلادی کارگروهی برای بررسی ارزهای مجازی تشکیل داد ولی اعلام کرد هدف از آن کنترل فعالیت سایر کشورها در این زمینه است و قصد راه اندازی یک ارز دیجیتال را ندارد.

    ولی اهداف بانک مرکزی کره جنوبی در آوریل پس از پیشرفت سریع تر از حد انتظار سایر کشورها مثل ژاپن و آمریکا در این زمینه تغییر کرد. بانک رویکرد قبلی را کنار گذاشته و یک برنامه راهبردی 22 ماهه برای راه اندازی و آزمایش یک ارز  برای جایگزینی پول نقد ارائه داد تا نقل و انتقال های دارای ارزش بالا بین موسسات مالی تسهیل شود.

    رئیس بانک مرکزی کره جنوبی هفته گذشته اعلام کرد ایجاد سیستم‌های پرداخت دیجیتال توسط بانک های مرکزی در کنار شبکه های پرداخت بین بانکی، به منظور کاهش خطر پرداخت ها، ارزشمند است.

    وی در هفتادمین سالگرد تاسیس بانک مرکزی کره جنوبی گفت:«نقل و انتقال های دیجیتال می ‌توانند از بخش خصوصی فراتر رفته و به سیستم پرداخت بانک مرکزی هم راه یابند. بانک مرکزی باید به عنوان نهاد مسئول حفظ امنیت و کارآمدی سیستم پرداخت، فعالانه به این تغییرات پاسخ دهد».

    او اضافه کرد:« تحقیقاتی که در حال حاضر در مورد ارز دیجیتال بانک مرکزی ادامه دارد، باید طبق برنامه پیش برود».

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو