عصر بازار

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی مطرح کرد:

شماره حساب ۹۰ هزار مشمول بیمه بیکاری اشتباه بود

تکمیل لیست نهایی مشمولان بیمه بیکاری تا هفته آینده

عصر اعتبار- شکوری گفت: علت تأخیر در پرداخت بیمه بیکاری، تعویق و یا ثبت اشتباه شماره حساب توسط مشمولان بوده است.

شماره حساب ۹۰ هزار مشمول بیمه بیکاری اشتباه بود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار » به نقل از باشکاه خبرنگاران، مهدی شکوری مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی درباره جزئیات پرداخت بیمه بیکاری، اظهار کرد: در امر پرداخت بیمه بیکاری، وظیفه سازمان تأمین اجتماعی این بود که افراد مشمول را شناسایی کند و لیست نهایی آن‌ها را به سازمان برنامه و بودجه ارائه دهد که در نهایت لیست به خزانه‌داری کل کشور داده شد تا واریز صورت گیرد.

    وی با تأکید بر اینکه وظیفه پرداخت بیمه بیکاری بر عهده سازمان تأمین اجتماعی نیست و این سازمان فقط وظیفه پالایش متقاضیانی را که در سامانه بیمه بیکاری وزارت کار ثبت نام کردند، بر عهده دارد، تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی باید بررسی کند که چه افرادی مشمول بیمه بیکاری هستند و چه افرادی مشمول نیستند.

    مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: از افرادی که مشمول دریافت بیمه بیکاری هستند، شماره حساب و شماره شبا دریافت شده و یکی از دلایل تأخیر در پرداخت بیمه بیکاری، تعویق در اعلام و یا ثبت اشتباه شماره حساب توسط مشمولان بوده است که 90 هزار نفر این مشکل را داشتند و این تعداد بسیار زیادی است.

    شکوری گفت: در مرحله اول یعنی ماه اسفند 241 هزار نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند که 103 هزار نفر آن‌ها پرداخته شده است و 46 هزار نفر اطلاعاتشان و شماره شبا خود را اعلام کردند، اما سازمان برنامه و بودجه بعد از دریافت لیست‌های نهایی فرآیند پرداخت را آغاز می‌کند.

    وی افزود: هفته گذشته برای پرداخت مقرری بیمه بیکاری به دلیل ناقص بودن شماره حساب‌ها اعلام کردیم که افراد شماره حساب خود را اصلاح کنند و از آن 90 هزار نفری که شماره حساب اشتباه داده بودند، حدود 70 هزار نفر شماره حسابشان اصلاح شد که تا هفته‌ آینده لیست این افراد را برای واریز بیمه بیکاری ارسال خواهیم کرد، اما هنوز 20 هزار نفر که شماره حسابشان اشتباه بود اصلاح نکردند و اگر این 20 هزار نفر هم اصلاح کنند، واریزی اسفند ماه به طور کامل پرداخت می‌شود.

    وی ادامه داد: 138 هزار نفر را به عنوان مشمولان فروردین ماه اعلام کردیم و لیست آن‌ها را در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار دادیم و تمام اطلاعات به سازمان برنامه و بودجه اعلام شد تا این سازمان با هماهنگی خزانه بیمه بیکاری لیست فروردین را واریز کند.

    شکوری خاطرنشان کرد: لیست اردیبهشت ماه هنوز تکمیل نشده است، چرا که طبق قانون تأمین اجتماعی کارفرمایان تا 30 خرداد ماه فرصت دارند لیست نهایی اردیبهشت ماه را اعلام کنند و بعد از آن که صحت سنجی شد، تا آخر هفته‌ آینده اسامی مشمولان بیمه بیکاری اردیبهشت ماه را مشخص می‌کنیم و در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار می‌دهیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی