عصر بازار

با برداشته شدن قرنطینه کرونا

اقتصاد عربستان از امروز بازگشایی می‌شود

عصر اعتبار- خبرگزاری دولتی عربستان خبر داد که این کشور از امروز قرنطینه سراسری ۳ ماهه برای کنترل پاندمی کرونا را خاتمه خواهد داد و محدودیت‌های اقتصادی را بر می‌دارد.

اقتصاد عربستان از امروز بازگشایی می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، خبرگزاری دولتی، اس‌پی‌ای، با اشاره به نقل از منبعی در وزارت کشور عربستان خبر داد که این کشور از امروز (یکشنبه) قرنطینه سراسری 3 ماهه برای کنترل پاندمی کرونا را خاتمه خواهد داد و محدودیت‌های اقتصادی را بر خواهد داشت.

    قرنطینه از ساعت 6 بامداد به وقت محلی برداشته خواهد شد، هرچند محدودیت‌های مراسم مذهبی، مسافرت بین‌المللی و تجمعات اجتماعی بالای 50 نفر همچنان پابرجا خواهد بود.

    عربستان از ماه مارس برای کنترل شیوع کرونا محدودیت‌های قرنطینه‌ای سخت‌گیرانه‌ای را برقرار کرد که این شامل حکومت نظامی و منع عبور و مرور 24 ساعته در اکثر شهرهای این کشور می‌شد.

    در ماه می اعلام شد که عربستان در 3 فاز محدودیت‌های حمل‌ونقل و مسافرت را بر خواهد داشت و در در 21 ژوئن قرنطینه پایان خواهد یافت.

    با اجرای فازهای قبلی کاهش محدودیت‌های قرنطینه‌ای در ماه می، در روزهای اخیر تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا در عربستان رو به افزایش است.

    تا کنون بیش از 154 هزار نفر در عربستان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و 1230 نفر به این علت جان خود را از دست داده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی