عصر بازار

سهم ۲۰ هزار میلیارد ریالی بانک کشاورزی در تولید محصولات گلخانه ای

عصر اعتبار- وزیر جهاد کشاورزی از برنامه ریزی برای افزایش چهار هزار و ۵۰۰ هکتاری سطح زیر کشت گلخانه‌ها خبر داد و پیش بینی کرد امسال سه میلیون تن محصولات گلخانه ای تولید شود.

سهم ۲۰ هزار میلیارد ریالی بانک کشاورزی در تولید محصولات گلخانه ای
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، در سال 98  تعداد 2120 فقره طرح واجد شرایط  با مساحت 1443 هکتار توسط این بانک مصوب و عقد قرارداد شد . پیش بینی می شودمیزان اشتغال حاصله 14430 نفرباشد.در سال1398 مبلغ 32924 میلیارد ریال برای طرح های مصوب و عقد قرارداد شده تامین مالی شد که از این میزان، برای احداث و توسعه 1400 واحد گلخانه با مساحتی بالغ بر 1000 هکتار ، 20174 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد و الباقی نیز در حال پرداخت است.

    شایان ذکر است با توجه به اهمیت  توسعه گلخانه‏ ها و لزوم حمایت از این گونه طرح ها در کشورو با توجه به شرایط اقلیمی و مزایای کشت گلخانه ‏ای، حمایت از توسعه  این طرح ها درسال 1398در اولویت برنامه های بانک کشاورزی قرارداشت و سهم قابل توجهی از اعتبارات این بانک را نیز به خود اختصاص داد وبه تبع آن،  نقش این بانک را در افزایش تولید محصولات گلخانه ای بسیار مهم و پررنگ کرد.

    خاطر نشان می شود،این اولویت به قوت خود باقی است وبانک کشاورزی در برنامه سال1399 خود  وپیرو سیاست های دولت و وزارت جهاد کشاورزی ،منابع چشمگیری را برای پرداخت تسهیلات به کشت گلخانه ای وحمایت از توسعه چنین طرح هایی اختصاص داده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی