عصر بازار

سهم سالانه ۱۳۰ میلیارد تومانی عشایر از مالیات بر ارزش افزوده

عصر اعتبار- رئیس سازمان امور عشایر گفت: سالانه ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به عشایر کشور اختصاص می یابد.

سهم سالانه ۱۳۰ میلیارد تومانی عشایر از مالیات بر ارزش افزوده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، کرمعلی قندالی در نشست بررسی سهم عشایر از مالیات بر ارزش افزوده و مشکلات آن، اظهار داشت: سالانه 120 تا 130 میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به عشایر کشور اختصاص می‌یابد.

    این مقام مسئول ادامه داد: تحولات و پروژه‌های خوبی در حوزه‌های آبرسانی، راه سازی و انرژی خورشیدی از محل اعتبارات ارزش افزوده در مناطق عشایری کشور اجرا شده است.

    وی با اشاره به اینکه مشکلاتی را با فرمانداری‌ها در خصوص هزینه کرد این اعتبارات داریم و متأسفانه بخشی از این اعتبارات در مناطق روستایی هزینه می‌شود، تاکید کرد: اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده صرفاً باید در سامانه‌های عرفی و نهایتاً ایل راه‌های عشایری هزینه شود و استفاده آن در مناطق روستایی توجیهی ندارد.

    رئیس سازمان امور عشایر ایران بیان داشت: ما در شهرها به همه امکانات رفاهی از جمله آب، برق، گاز، سرپناه، وسایل سرمایشی و گرمایی دسترسی داریم؛ و من همواره فکر می‌کنم که جامعه عشایری چه سهمی از این امکانات دارند.

    وی گفت: نوع و سبک زندگی عشایری را باید با فراهم کردن شرایط و امکانات مناسب برای آنان، حفظ کنیم.

    قندالی با بیان اینکه موضوع تأمین آب شرب برای عشایر بسیار مهم و سرنوشت ساز است، اظهار کرد: وضعیت هواشناسی را به صورت مرتب رصد می‌کنیم و به نظر می‌رسد امسال در پاییز با چالش بارندگی مواجه شویم و اگر بتوانیم برنامه ریزی کنیم درصدی از این اعتبارات را برای آبرسانی سیار به عشایر اختصاص دهیم، مشکلات کمتری در این حوزه خواهیم داشت.

    رئیس سازمان امور عشایر با اشاره به ظرفیت‌های تشکل‌های عشایری و صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی عشایری، یادآور شد: سرمایه این صندوق در ابتدای تأسیس 19 میلیارد تومان بود اما با کمک‌هایی که شد امروز سرمایه آن به 75 میلیارد تومان رسیده است و این سهم عشایر است و ما سیاستگذاری می‌کنیم عشایر از این منابع به صورت درازمدت بهره مند شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو