عصر بازار

کاهش انتظارات تورمی و سیگنال مثبت با هدف‌گذاری تورم

عصر اعتبار- نایب رییس اول اتاق بازرگانی ایران با اشاره به تعیین نرخ هدف ۲۲ درصدی از سوی بانک مرکزی برای تورم امسال گفت: این موضوع باعث کاهش انتظارات تورمی امسال شده و سیگنال مثبتی را به فعالان اقتصادی می‌دهد.

کاهش انتظارات تورمی و سیگنال مثبت با هدف‌گذاری تورم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، حسین سلاح ورزی درباره بیانیه رسمی بانک مرکزی در خصوص تعیین نرخ تورم 22 درصدی برای سال جاری با نوسان 2 درصدی منفی و مثبت اظهار داشت: این اقدام بانک مرکزی، اقدامی مناسب، موثر و قابل تقدیر است که در تاریخ بانک مرکزی ایران بی سابقه است.

    وی هدف‌گذاری تورم را در مسیر ماموریت‌های اصلی بانک مرکزی توصیف کرد و افزود: هدف‌گذاری تورم می‌تواند تاثیرات بسیار مثبتی را در رابطه با کاهش انتظارات تورمی به همراه داشته باشد و سیگنال مثبتی را به فعالان اقتصادی و جامعه ارسال کند.

    عضو شورای عالی بورس ادامه داد: تدابیری که در زمینه اجرای هدف‌گذاری تورم دیده شده نشان می‌دهد که اراده‌ای جدی در سطح حاکمیت برای تحقق این هدف‌گذاری وجود دارد.

    نایب رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: حتی در صورتی که نرخ تورم با نوسان 2 درصدی آن برای امسال محقق شود، کار ارزشمند و قدم بزرگی است که از سوی بانک مرکزی برداشته شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی