عصر بازار

نماینده مجلس:

مهریه های سنگین سبب افزایش طلاق در جامعه شده‌است

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در سال‌های اخیر سکه‌های طلا با حجم بالا جایگزین مهریه‌های ساده شده که افزایش آمار طلاق در جامعه را در پی داشته است.

مهریه های سنگین سبب افزایش طلاق در جامعه شده‌است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمد باقری بنابی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان بناب افزود: ازدواج زوج های جوانی که با مهریه های کمتری زندگی خود را آغاز کرده اند پایدارتر بوده و مسئولان با الگو قرار دادن این جوانان در جامعه باید چنین زوج هایی را تشویق کنند تا موجب تشویق سایر جوانان و خانواده ها شود.

    وی با اشاره به افزایش نگران کننده آمار طلاق در جامعه و تبعات اجتماعی ناشی از آن اظهار داشت: همه نهادهای متولی در امور جوانان باید بحث آموزش را جدی بگیرند و در جلسات گزارش های خود را به طور مستند ارائه دهند.

    باقری بنابی یادآوری کرد: مجلس شورای اسلامی با حساسیت و جدیت تمام پیگیر افزایش وام ازدواج است تا در کنار تأمین نیازهای ضروری جوانان ، به اشتغال آن ها نیز کمک کند.

    فرماندار بناب نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت این کارگروه، گفت: با توجه به ظرفیت بالا و انسجامی که در مسئولین شهرستان وجود دارد باید از این ظرفیت برای کاهش مسائل و مشکلات اجتماعی استفاده کرد.

    امین رفیعی با اشاره به اوضاع کرونایی حاکم بر کشور و شرایط پساکرونا، افزود: ضربه ای که جامعه در مقطع پساکرونا خواهد دید و تبعات اجتماعی آن گسترده تر و سخت تر از تبعات اقتصادی آن است.

    وی به ظرفیت بالای مؤسسه های خیریه در شهرستان بناب اشاره و اضافه کرد: متأسفانه چندی است شاهد فعالیت مؤسسه های خیریه فاقد مجوز در فضای مجازی هستیم که با اعلام شماره حساب اقدام به جمع آوری کمک های ملی می کنند.

    رفیعی فعالیت مؤسسه های خیریه غیرمجاز را موجب لطمه دیدن مؤسسه های خیریه دارای مجوز دانست و گفت: از طریق پلیس فتا و سایر مراجع پیگیری های لازم انجام و نسبت به تعطیلی مؤسسه های بدون مجوز اقدام خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی