عصر بازار

پرداخت تسهیلات به ۲۷۰ مورد شغل ایجاد شده در استان تهران

عصر اعتبار- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: کمیته امداد به ۲۷۰ مورد شغل در ماه خرداد تسهیلات پرداخت کرده است.

پرداخت تسهیلات به ۲۷۰ مورد شغل ایجاد شده در استان تهران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسین فتح آبادی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران اظهار کرد: با توجه به تعطیلی‌ بخش‌های مختلف کشور در ماه‌های فروردین و اردیبهشت  به دلیل شیوع بیماری کرونا، در خرداد ماه مبلغ 10 میلیارد و 300 میلیون تومان برای ایجاد شغل به مددجویان کمیته امداد تخصیص داده شد.

    معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه این تسهیلات به 270 مورد شغل در ماه خرداد اختصاص داده شده است، گفت: نزدیک به 47 مورد از شغل‌های ایجاد شده مربوط به مناطق روستایی و بقیه موارد در مناطق شهری شکل گرفته است.

    فتح آبادی افزود: 6 میلیارد تومان از تسهیلات در قالب مبالغ تبصره 16 پرداخت شد و مابقی مبالغ با کمک صندوق امداد ولایت و هم افزایی بانک مهر پرداخت شده است.

    وی تصریح کرد: در ماه خرداد 80 مورد کاریابی برای مددجویان انجام شده است و کمیته امداد آن‌ها را به کارگاه ها، کارخانجات و... معرفی کرده است.

    معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه خانواده‌های تحت پوشش می‌توانند با مراجعه به ادارات و دفاتر کمیته امداد از ظرفیت کاریابی شرکت‌های مختلف استفاده کنند، ادامه داد: کمیته امداد با بخش‌های خصوصی و دولتی قرارداد‌های برای جذب افراد بیکار تحت پوشش منعقد کرده است.

    فتح آبادی تصریح کرد: برخی از کارفرمایان در قبال جذب هر مددجوی بیکار در کارگاه‌ها و کارخانجات خود، مبلغ 50 میلیون تومان وام دریافت می‌کنند، اما در مقابل، افرادی نیز هستند که به طور داوطلبانه خواستار جذب نیرو می‌شوند.

    وی با اشاره به اینکه مددجویانی که به تازگی بخواهند کسب و‌ کاری را آغاز کنند می‌توانند با کمک راهبران شغلی، شغلی را که توانایی انجام آن را دارند، انتخاب کنند، اضافه کرد: در راستای پرداخت تسهیلات به 270 مورد از شغل‌ها 3 برابر مشاوره شغلی توسط راهبران انجام شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی