عصر بازار

نرخ تورم منفی امارات رکورد زد!

عصر اعتبار- نرخ تورم امارات برای هفدهمین ماه متوالی در محدوده منفی باقی ماند.

نرخ تورم منفی امارات رکورد زد!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، به نظر می‌رسد روند کاهش قیمت ها در همسایه جنوبی کماکان ادامه داشته باشد؛ چرا که نرخ تورم در این کشور در ماه می باز هم در محدوده منفی باقی ماند و حتی نسبت به ماه قبل منفی تر نیز شد. نرخ تورم دومین اقتصاد بزرگ عربی یعنی امارات در 12 ماه منتهی به می با 0.85 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه ماه قبل به منفی 2.71 درصد رسید.

    این نرخ تورم که پایین‌ترین تورم‌ ثبت شده در طول تاریخ این کشور محسوب می‌شود، بیش از همه تحت تاثیر کاهش قیمت بخش حمل و نقل قرار گرفته که نرخ تورم آن از منفی 11.7 درصد به منفی 77.9 درصد رسیده است. طبق اعلام مرکز آمار امارات، تورم در بخش مواد غذایی از 5.2 درصد به 6.2 درصد افزایش پیدا کرده است. در بین سایر بخش ها، تورم تورم بخش رستوران و هتلداری منفی 3.1درصد و آب و برق منفی 4.1 درصد اندازه گیری شده است.

    بر مبنای ماهانه نیز تورم امارات در ماه می 0.1 درصد اندازه‌گیری شده که 0.2 درصد بیشتر از تورم ماه قبل بوده است.

    از سوی دیگر متوسط نرخ تورم پاکستان در دوازده ماه منتهی به ژوئن با 0.6 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه منتهی به ماه قبل به 8.2 درصد رسید که این نرخ، بالاترین تورم ثبت شده در پاکستان از ماه مارس تاکنون محسوب می شود. در بین بخش‌های مختلف، تورم در بخش مواد غذایی و نوشیدنی 14.6 درصد و آب و برق با 5.4 درصد بیشترین نقش افزایشی را در نرخ تورم داشته اند.

    از سوی دیگر تورم در بخش حمل و نقل منفی 10.2 درصد بوده است. بر مبنای ماهانه، نرخ تورم پاکستان در ماه ژوئن 0.8 درصد اندازه‌گیری شده است که 0.5 درصد بیشتر از تورم ثبت شده در ماه قبل بوده است.

    متوسط نرخ تورم پاکستان در بازه زمانی 1957 تا 2019 معادل 7.77 درصد بوده است که بالاترین نرخ تورم ثبت شده مربوط به دسامبر 1973 با 37.81 درصد و کمترین تورم ثبت شده نیز مربوط به فوریه 1959 با منفی 10.32 درصد بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی